اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: حضور نظامی در اروپا را تقویت می‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اسپانیا گفت که آمریکا حضور نظامی در اروپا را تقویت می‌بخشد.

بایدن: حضور نظامی در اروپا را تقویت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که همپیمانان ناتو در سیاست‌های دفاع مشترک با یکدیگر متحد هستند.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اسپانیا صحبت می‌کرد، افزود: «روسیه با جنگ خود در اوکراین همه هنجارهای بین المللی را زیر پا گذاشته است».

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به این موضوع که به پوتین درباره حمله به اوکراین هشدار داده بودیم، تاکید کرد که آمریکا حضور نظامی خود در اروپا را تقویت خواهد بخشید.

وی افزود که راهبرد دفاع ۳۶۰، شامل افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در اروپا خواهد بود و همه در دفاع از اوکراین متحد هستیم.

بایدن اضافه کرد که آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید خواهد بخشید و حمایت نظامی از اوکراین را افزایش خواهد داد.

پیش از این مقام‌های آمریکایی به «سی‌ان‌ان» گفتند حتی با وجود برنامه‌ریزی برای ارسال تسلیحات سنگین‌تر و پیشرفته‌تر از سوی آمریکا و متحدانش، مقامات کاخ سفید در حال از دست دادن این باور هستند که اوکراین می‌تواند تمام سرزمین‌هایی را که به روسیه در چهار ماه گذشته از جنگ واگذار کرده، پس بگیرد. 

این در حالی است که بایدن در حال دیدار با متحدان ایالات متحده در اروپاست، جایی که سعی دارد خوش‌بینی در مورد مسیر جنگ را منتقل کند. وی یکشنبه در حالی که در اجلاس گروه هفت در «باواریا» آلمان حضور داشت، مدعی شد: ما باید با هم بمانیم. پوتین از ابتدا روی این حساب می‌کرد که ناتو و گروه هفت به نحوی از هم جدا خواهند شد، اما ما این کار را نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، با این حال، در چند هفته گذشته خوش‌بینی‌ها تغییر کرده، زیرا اوکراین برای دفع پیشروی‌های روسیه در دونباس تلاش کرده و متحمل تلفات سرسام‌آور نیرو شده است که به ۱۰۰ نظامی در روز می‌رسد. نیروهای اوکراینی همچنین تجهیزات و مهمات خود را سریع‌تر از آنچه غرب می‌تواند فراهم کند و آن‌ها را بر روی سیستم‌های تسلیحاتی جدید و استاندارد ناتو آموزش دهد، از بین می‌برند.

یک مقام نظامی ایالات متحده و یک منبع آشنا با اطلاعات غربی به اتفاق گفتند که بعید است اوکراین بتواند نیروهای لازم را برای بازپس‌گیری تمام اراضی از دست رفته به روسیه در جریان نبردها، جمع‌آوری کند، به ویژه در سال جاری، آنطور که زلنسکی روز دوشنبه وعده داد. این منابع افزودند ممکن است یک ضد حمله قابل توجه با تسلیحات و آموزش بیشتر امکان‌پذیر باشد، اما روسیه نیز ممکن است فرصتی برای تکمیل نیروی خود در آن زمان داشته باشد، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول