اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

کبگانیان: فرصت ابلاغ مصوبه جدید کنکور تا 15 تیرماه است

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: بر اساس اعلام سازمان سنجش فرصت ابلاغ مصوبه جدید کنکور تا ۱۵ تیرماه تعیین شده و امیدواریم رئیس جمهور تا قبل از این زمان، این مصوبه را ابلاغ کند.

کبگانیان: فرصت ابلاغ مصوبه جدید کنکور تا 15 تیرماه است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان درباره جلسه ۱۶۴ ستاد شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: جلسه امروز دو موضوع مهم داشت که شامل زیست فناوری و المپیاد‌ها بود.

وی افزود: در این جلسه دبیر ستاد زیست فناوری گزارشی ارائه داد و اولویت‌های مهم و مزیت‌های نسبی کشور را بیان کرد. زیست فناوری یکی از زمینه‌های بسیار مهم است. ۱۰ حوزه نوظهور در این زمینه در نظر گرفته شده است، هم اکنون در علوم زیستی و زیست فناوری رتبه اول در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز چهار حوزه کلیدی کشاورزی، پزشکی، صنعت و محیط زیست مورد تاکید قرار گرفت، ۱۰۵ دانشگاه وزارت بهداشت و پژوهشگاه تفاهم نامه همکاری در حوزه زیست فناوری امضا کرده اند، ۸۵۰ شرکت دانش بنیان به این دانشگاه‌ها و پژوهشگاه متصل شده‌اند، ۲.۹ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: اولین مصوبه امروز تدوین سند ملی زیست فناوری بود، دومین مصوبه شکل‌گیری تقسیم کاری بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و شرکت‌ها بود.

کبگانیان با اشاره به المپیاد‌های دانش آموزی به عنوان دستور دوم شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: المپیاد‌های دانش آموزی یکی از مباحث مهم است، برخی از آن‌ها مزایایی نظیر ورود به دانشگاه به صورت بدون کنکور دارند، در جلسه امروز رییس سازمان سمپاد گزارشی ارائه داد، افزایش جذابیت علوم پایه و علوم انسانی در المپیاد‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در المپیاد‌ها با چالش‌هایی مواجه هستیم، گفت: برخی از برگزیدگان به خاطر علاقه به رشته‌های پرطرفدار نظیر پزشکی وارد این رشته‌ها می‌شوند، به نظر می‌رسد که لازم است عناوین این المپیاد‌ها برای ورود به دانشگاه‌ها روزآمدسازی شود. کمیسیون علم و آموزش به کمک سازمان سمپاد ماموریت بررسی پیدا کردند تا روزآمدسازی را انجام دهد.

کبگانیان گفت: همچنین رشته‌های ورودی از المپیاد نیز باید روزآمد شوند. شاخص‌ها هم به بازنگری نیاز دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول