اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر اطلاع‌رسانی یمن در گفت‌وگو با فارس: ائتلاف سعودی از آتش‌بس برای تقویت نفوذ بهره‌برداری می‌کند

وزیر اطلاع‌رسانی یمن گفت اهداف آتش‌بس محقق نشده و ائتلاف سعودی از این آتش‌بس به نفع خود بهره‌برداری می‌کند.

وزیر اطلاع‌رسانی یمن در گفت‌وگو با فارس: ائتلاف سعودی از آتش‌بس برای تقویت نفوذ بهره‌برداری می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن گفت، «دشمن و اشغالگر» از آتش‌بس موقت به منظور تقویت نفوذ و غارت ثروت یمن بهره‌برداری می‌کند.

وی به خبرگزاری فارس گفت، پرونده‌های انسانی در آتش‌بس شکننده سازمان ملل،علیرغم آنکه موجود است اما در عمل تقریبا وجود ندارد و این طرح آتش‌بس در خدمت متجاوزان است.

این مسؤول ارشد در دولت نجات ملی یمن در ادامه به موضوع توقف کلیه عملیات‌های نظامی هجومی بر اساس متن آتش‌بس پرداخت و تصریح کرد، عملیات نظامی متوقف شده اما نقض مکرر آتش‌بس در مناطق مرزی و خطوط تماس در جبهه‌ها متوقف نشده؛ اینها مستندسازی شده و در گزارش‌های روزانه رسانه‌ها منتشر می‌شود.

الشامی درباره سوءاستفاده ائتلاف سعودی از آتش‌بس هم گفت، دشمن و اشغالگر از این آتش‌بس انسانی به منظور تقویت نفوذ و ابزارهای خود استفاده می‌کند.

وی افزود، بر اساس آتش‌بس قرار بود فرودگاه صنعاء و بندر الحدید بازگشایی شود اما در عمل چیزی که انجام شده و قابل ذکر باشد رخ نداده است بندرها و فرودگاه‌ها باز نشدند، حقوق‌ها پرداخت نشد بلکه وضع بدتر شد و غارت ثروت یمن در روز و شب ادامه دارد؛ در صورتی که اهداف آتش‌بس محقق نشود این آتش‌بس طولانی نخواهد بود.

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد.

گفت‌وگو: معصومه فروزان

انتهای پیام/م/ ت 57

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول