اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

افزایش عمر مفید رادیاتورها با کمک نانوفناوری

یکی از روش‌های رایج گرمایش در آپارتمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و فروشگاه‌ها، استفاده از انواع رادیاتور است.

افزایش عمر مفید رادیاتورها با کمک نانوفناوری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یکی از روش‌های رایج گرمایش در آپارتمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و فروشگاه‌ها، استفاده از انواع رادیاتور است.کاهش میزان فرسایش، بالا بردن عمر مفید آنها و افزایش مقاومت این تجهیزات در مقابل زنگ‌زدگی از جمله دغدغه‌هایی است که برای کاربران و مشتریان این محصول وجود دارد. خواسته‌ای که با تولید رادیاتورهای مقاوم به خوردگی شرکت دانش بنیان تاش رادیاتور پاسخ داده شده و رادیاتوری با مقاومت بیشتر در مقابل خوردگی و زنگ زدگی تولید شد.

رادیاتورها با بدنه آلومینیوم، فولاد، مس و چدن ساخته می شوند. یکی از نکات مهم در استفاده از آنها، امکان تخریب و فرسایش بدنه در اثر تماس با آب و رطوبت است که به منظور افزایش مقاومت رادیاتور، در برابر زنگ زدگی و فرسایش از پوشش دهی سطحی استفاده می شود. پوشش هایی از جنس فسفاته یا کروماته که به نوعی به محیط زیست و سلامت انسان لطمه می‌زند؛ اما محصول این شرکت با پوشش زیرکنیمی و با کمک نانوفناوری تولید شده است که نیازی به افزایش دما ندارد و از آب در فرآیند پوشش دهی استفاده می شود.

همچنین امکان اعمال پوشش هایی با ضخامت بسیار نازک در ابعاد نانومتری در سطح و حصول خصوصیاتی چون چسبندگی مناسب و مقاومت به خوردگی بیشتر وجود دارد کاربرد این پوشش در قطعاتی همچون رادیاتور، حائز اهمیت است.

این مجموعه به منظور حفظ محیط زیست، فرآیند آماده سازی سطوح محصولات خود را با مواد کاملا بی‌ضرر و دوستدار محیط زیست بر پایه پوشش‌های سرامیکی نانو تکنولوژی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول