اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح‌های اشتغالزایی صنایع‌دستی گلستان ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از پرداخت بیش از ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی استان در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

طرح‌های اشتغالزایی صنایع‌دستی گلستان ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

به‌گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمان فرمانی با اشاره به تسهیلات پرداختی به حوزه صنایع‌دستی استان از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: به‌منظور حمایت از طرح‌های اشتغالزایی حوزه صنایع‌دستی گلستان، در این مدت مبلغ ۶۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۰۳ طرح اشتغالزایی صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ ۲۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برای ۸۲ طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان سطح استان پرداخت‌شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با اشاره به اینکه از محل دستورالعمل بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه به هنرمندان صنایع‌دستی این استان تسهیلات بانکی اعطا می‌شود، گفت: فعالان صنایع‌دستی گلستان شامل تولیدکنندگان و دارندگان فروشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان، در سه‌ماهه اخیر مبلغ ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۲۱ طرح از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه دریافت کردند.

در استان گلستان بیش از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۸۰ رشته فعال و ۲۸ رشته بومی فعالیت می‌کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول