اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

975 روستا در اصفهان با تنش آبی مواجه هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هم اکنون ۹۷۵ روستا به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب با تنش آبی مواجه هستند و ‌برای غلبه بر این مشکل و آبرسانی پایدار به بیش از ۴۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

975 روستا در اصفهان با تنش آبی مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، مهدی خان‌احمدی نماینده وزارت نیرو در مرکز جهاد آبرسانی به روستاهای کشور در نشست بررسی طرح‌های آبرسانی به روستاهای محروم در شهرستان نایین اظهار داشت: در مرحله نخست طرح بزرگ آبرسانی به روستاهای کشور، عملیات آبرسانی به ۷ هزار روستا عملیاتی می‌شود.

وی افزود: این طرح با اجرای ۲۱ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۷۰۰ هزارمتر مکعب مخزن  ذخیره آب و نیز احداث ۷۸۰ باب ایستگاه پمپاژ آب و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیا، نیروی زمینی و نیروی دریایی و در قالب محرومیت‌زدایی آغاز شده است.

حسین اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این نشست گفت: در طول سال آب مورد نیاز ساکنان بیش از ۳۰۰ روستا در استان از طریق آبرسانی سیار تأمین می‌شود که این تعداد در ماه‌های گرم سال به حدود ۳۷۰ روستا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۷۵ روستا به دلیل نداشتن زیر ساخت‌های مناسب با تنش آبی مواجه هستند و ‌برای غلبه بر این مشکل و آبرسانی پایدار به بیش از ۴۲۰۰  میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اکبریان بیان کرد: در مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کشور تعداد ۶۵ روستا در شهرستان‌های نایین، فریدونشهر و سمیرم از آب شرب پایدار بهره‌مند  می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح علاوه بر حفر، تجهیز و بهسازی ۶ حلقه چاه، ۳۶۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۱۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ آب نیز اجرا و احداث می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول