اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

درخواست صالحی‌امیری از باخ برای رفع تعلیق جودو/ تاکید به برگزاری انتخابات ژیمناستیک

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در دیدار با توماس باخ خواستار رفع تعلیق جودو شد.

درخواست صالحی‌امیری از باخ برای رفع تعلیق جودو/ تاکید به برگزاری انتخابات ژیمناستیک

به گزارش خبرگزاری فارس، سید رضا صالحی امیری در خصوص اهمیت دیدار با توماس باخ برای ورزش ایران اظهار داشت: نشست وزیر محترم ورزش و جوانان و اینجانب با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و معاونان وی بسیار سازنده بود و بر روی سه محور اساسی بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: نخستین محور این بود که عنوان داشتیم کمیته ملی المپیک ایران در چار چوب منشور المپیک فعالیت های گسترده ای در سالهای اخیر بخصوص در ایام سخت کرونا و تحریمهای ظالمانه داشت و توانست با کسب بیشترین سهمیه در ادوار المپیک در توکیو 2020 به نوعی جایگاه خود را  برای المپیک پاریس 2024ارتقا اساسی دهد، در همین راستا گزارشی از روند فعالیت های دو سال اخیر ورزش کشور و کمیته ملی المپیک ارائه شد که مورد توجه آقای باخ قرار گرفت.

صالحی امیری در ادامه خاطرنشان کرد: نکته دوم که بسیار برای ما حائز اهمیت بود و مطرح شد این بود که IOC همچنان حمایت های لازم را برابر برخی فشارهای غیرمنصفانه در قبال ورزش کشورمان داشته باشد و نکته سوم انتظار ما از آقای باخ این است که  مداخله موثری برای رفع تعلیق ظالمانه جودو داشته باشد تا این رشته المپیکی بتواند در بازیهای آسیایی هانگژو و المپیک پاریس حضور داشته باشد چرا که مسئولان فدراسیون جودو کشورمان به رغم تعلیق زحمات بسیاری کشیدند تا این رشته را در کشور زنده نگه دارند.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: نکته بعدی ملاحضاتی بود که رئیس کمیته بین المللی المپیک  داشت راجع به مسائل مختلفی که ما با آن درگیر هستیم که متقابلا پاسخ های لازم  داده شد اما آن چیزی که نتیجه جلسه بود ابراز رضایت آقای توماس باخ و مدیران ارشد IOC ازروند تحولات و توسعه ورزش قهرمانی در ایران و وفاق دو دستگاه ورزش ایران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در چند سال اخیر بود و عنوان کرد فعالیت های ورزش ایران نشان‌دهنده روند رو به رشد آن است و  بر این نکته تاکید داشتند که این همکاری مطلوبی که طی چند سال اخیر با IOC بوجود آمده است تداوم داشته  باشد.

صالحی امیری همچنین در خصوص دیدار لا دبیر کل فدراسیون جهانی ژیمناستیک، گفت: در این دیدار وقایع یکسال اخیر ژیمناستیک و مسائل مختلفی که وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت البته پس از مرور اتفاقات پیش آمده  پاسخ های لازم به برخی دغدغه های مسئولان فدراسیون جهانی داده شد.

وی ادامه داد: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم  که با هماهنگی فدراسیون جهانی در اولین فرصت ممکن انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: در واقع  جدای از دیدار سازنده و امید بخشی که با آقای توماس باخ داشتیم باید گفت پس از دیدار با مسئولان فدراسیون های جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیک این دو فدراسیون از بلاتکلیفی   خارج شدند و با برگزاری انتخابات روند جدید فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول