اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سمنان

سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور مسؤولان کشوری و استانی در سمنان افتتاح شد.

افتتاح سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور ظهر امروز با حضور سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان‌ تحقیقات، ترویج‌ و آموزش کشاورزی، مجید ولدان رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در سمنان افتتاح شد.

علی حقیقی‌اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در مورد افتتاح این دهکده فناوری و نوآوری گفت: این دهکده به منظور حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال 1401 در سمنان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه با اختصاص 10 هکتار زمین و ابنیه برای استقرار واحدهای فناوری به مساحت یک‌هزار متر آغاز به کار کرده است، افزود: این مجموعه قابلیت استقرار و پشتیبانی از حدود 40 واحد فناوری را دارا است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار کرد: زیرساخت‌های مناسب از جمله آزمایشگاه‌های مجهز، مجموعه کارگاهی اسانس‌گیری و اراضی قابل بهره‌برداری توسط فناوران و حضور تیم حرفه‌ای مشاوران و راهبران حوزه فناوری زمینه مساعدی را برای رشد و توسعه فناوری بخش کشاورزی، آب و علوم دامی در منطقه ایجاد کرده است.

حقیقی‌اصل با اشاره به سابقه همکاری پنج ساله پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: پذیرش و حمایت از حدود 45 واحد فناور نتیجه این همکاری است که روند تجاری‌سازی محصولات را با کمک این دو مجموعه طی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی استان سمنان می‌تواند در مجموعه‌های زیر پوشش مرکز تحقیقات کشاورزی این استان در شهرستان‌های دامغان، مهدی‌شهر و گرمسار پویایی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: رونق اشتغال دانش‌بنیان از دیگر مزایای ایجاد این دهکده‌های فناوری و نوآوری خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد: با توسعه فعالیت دهکده و استقرار شرکت‌های فناور و اشتغالی پایدار، حدود 300 فرصت شغلی به حوزه دانش‌بنیان این استان اضافه می‌شود.

به گزارش فارس؛ دهکده (پردیس) فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی و با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی به صورت رسمی راه اندازی شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول