اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

شهرهای زیارتی عراق در عزای جوادالائمه (ع) سیاهپوش شد+ عکس و فیلم

هم‌زمان با شهادت امام جواد علیه‌السلام، شهرهای زیارتی عراق سیاهپوش شد و مراسم عزاداری در حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا در حال برگزاری است.

شهرهای زیارتی عراق در عزای جوادالائمه (ع) سیاهپوش شد+ عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هم‌زمان با ایام شهادت امام جواد علیه‌السلام، شهرهای زیارتی عراق نیز سیاهپوش و نه تنها در حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام، بلکه سایر نقاط شهرهای زیارتی پرچم عزا نصب شد.

 

 

زائران ایرانی نیز با حضور در شهرهای مقدس عراق به عزاداری پرداخته و با توجه به بازگشایی مرزهای زمینی برای کاروان‌های عتبات، در روزهای اخیر تعداد زائران اعزامی از مرز زمینی افزایش یافته است؛ به طوری که بیش از ۲ هزار زائر ایرانی در روزهای اخیر از مرزهای زمینی شلمچه و مهران وارد عراق شده‌اند.

هم‌زمان با ایام شهادت امام جواد علیه‌السلام، در نجف اشرف، حرم امام علی علیه‌السلام توسط خادمان آن حضرت رخت عزا به تن کرد و پارچه‌های مشکی مزین به نام و القاب امام نهم شیعیان در اطراف ضریح و شبستان‌های حرم نصب شد و پرچم یاجوادالائمه نیز بر فراز ایوان نجف قرار گرفت.

بازار اطراف حرم علوی نیز سیاه پوشید و کسبه اطراف حرم با نصب پرچم یا پارچه‌های مشکی به سوگواری پرداختند. همچنین مراسم عزاداری ایام شهادت جوادالائمه علیه‌السلام در ایوان نجف برگزار و جمعی از خادمان حرم ایام شهادت پسر امام رضا علیه‌السلام را تسلیت گفتند.

در کربلا نیز حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام با نصب پارچه‌های مشکی عزادار شد و مراسم سوگواری امام جواد علیه‌السلام امشب در جوار حرم حضرت عباس علیه‌السلام برگزار می‌شود.

 

 

در سامرا نیز مراسم عزاداری و تشییع نمادین پیکر امام‌محمدتقی علیه‌السلام ظهر چهارشنبه برگزار و جمعی از زائران حرم امامین عسکریین علیه‌السلام ‌در خانه امام زمان (عج) به سوگواری پرداختند. همچنین در کاظمین مراسم عزاداری از روز گذشته برگزار شد و زائران و دسته‌های عزاداری‌‌ با نوای «یا باب الحوائج» به سوی حرم امام جواد (ع) حرکت کرده و به عزاداری می‌پردازند.‌‌

به گزارش فارس، امام جواد علیه‌السلام در ۳۰ ذی‌القعده به شهادت رسید و در کاظمین و در جوار پدربزرگش امام کاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد. ‌روزانه هزاران زائر از نقاط مختلف به زیارت حرم امامین جوادین علیهم‌السلام مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول