اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت پویایی روابط دانشگاه و صنعت/ نقش تبادل تکنولوژی در ارتقاء صنعت جدی گرفته شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از انتظارات جامعه امروز ما پویایی روابط صنعت و دانشگاه می باشد که باید به این مقوله توجه ویژه شود، همچنان که مقام معظم رهبری نیز تاکید خاصی به توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان دارند.

ضرورت پویایی روابط دانشگاه و صنعت/ نقش تبادل تکنولوژی در ارتقاء صنعت جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور، برگزاری این نشست تخصصی را در راستای حمایت از نیازهای فناورانه برشمرد و گفت: پیشرفت کشورهای توسعه یافته مرهون اهمیت دادن به موضوع آموزش است و رشد آنها بر پایه مدیریت دانشگاه می باشد. 

وی با اشاره به اینکه سرعت علمی کشور رشد خوبی داشته، اظهار کرد: باید این رشد دانش محور و دانش بنیان باشد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یکی از ضعف های این حوزه را عدم تعامل و ارتباط مناسب صنعت با دانشگاه معرفی کرد و ادامه داد: یکی از انتظارات جامعه امروز ما پویایی روابط صنعت و دانشگاه می باشد که باید به این مقوله توجه ویژه شود، همچنان که مقام معظم رهبری نیز تاکید خاصی به توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان دارند.

وی افزود: یکی از راهکارهای ارتقاء صنعت تبادل تکنولوژی است که در این نشست های تخصصی باید بیشتر به آن توجه شود.

عباسپور با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور در حوزه صنایع کوچک هستند، گفت: بیشترین سهم اشتغال را این بخش به خود اختصاص داده است.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن یکی از وظایف مجلس را نظارت عنوان کرد و افزود: یکی از قوانین مورد بحث در خصوص شرکت های دانش بنیان می باشد مبنی بر این است که دستگاههای اجرایی به حمایت از آن ها مکلف هستند و در این بین کمیسیون صنایع و معادن تمام تلاش خود را در تحقق این مهم بکار گرفته که واحدهای تولیدی از آن بهره مند شوند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان از موضوع مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با طرح ادغام صنایع کوچک شرکت های استانی با سازمان صمت استانها اشاره کرد و آن را لطمه ای بزرگ به این بخش حمایتی از صنعت دانست و یادآور شد که این موضوع به وزیر صمت هم انتقال داده شده است.

در این نشست تخصصی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رسولیان معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، اسدی فر رئیس امور شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صفاری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین حضور داشتند.

گفتنی است هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور به میزبانی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در روزهای ۷ و ۸ تیرماه در قزوین و تهران با حضور بیش از ۷۰ کارگزار و مدیر فن بازارهای سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول