اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح مخزن ذخیره آب ۱۶۰۰ متر مکعبی در رباط‌کریم

مخزن ذخیره آب ۱۶۰۰ متر مکعبی الارد و کیکاور در شهرستان رباط‌کریم افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح مخزن ذخیره آب ۱۶۰۰ متر مکعبی در رباط‌کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، آئین افتتاح مخزن ذخیره آب ۱۶۰۰ متر مکعبی الارد و کیکاور شهرستان رباط کریم ظهر امروز با حضور امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار، مدیر کل آبفای جنوب غرب استان تهران و سایر مسئولین شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

لزوم مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب

امید احمدی فرماندار رباط‌کریم در ابتدای این مراسم اظهار کرد: آبفای جنوب غرب استان تهران در تلاش هستند تا مردم مشکلات کم آبی را در منطقه احساس نکنند.

وی با اشاره به تغییر شرایط جوی آب و هوا، کم بارشی، گرمای حاکم و خشکسالی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بحث کمبود آب و کم بارشی و خشکسالی و میزان آب کشور باید با صرفه جویی بهینه و مدیریت بتوانیم این برهه از زمان را پشت سر بگذاریم.

فرماندار رباط کریم بیان کرد: طی ۶۱ سال گذشته، امسال با خشکسال‌ترین سال مواجه هستیم که ان‌شاءالله با افتتاح و راه‌اندازی پروژه‌های آبی و مخازن ذخایر آب در منطقه در سال آینده مشکل کم آبی حل شود. 

وی تاکید کرد: همه با هم باید دست به دست هم دهیم و با مدیریت و صرفه جویی در آب امسال را سپری کنیم و از این بحران کم آبی عبور کنیم.

 ۹۹ درصد فاضلاب پرند و ۶۷ درصد فاضلاب رباط‌کریم به شبکه شهری متصل شده است

سعید الکایی مدیر عامل آبفای جنوب غرب استان تهران در ادامه این مراسم در خصوص استفاده از آب تصفیه شده تصفیه‌خانه‌ها گفت: با توافقات و تفاهم نامه‌هایی که امضا شد به شهرداری پرند و شهرک صنعتی پرند مجوزی برای استفاده از آب پساب تصفیه‌خانه‌های پرند داده شد و در حال حاضر نسبت به لوله‌گذاری مسیر بهره‌برداری از آب پساب اقدام کرده‌اند و برای جلوگیری از هدر رفت آب در این تصفیه‌خانه‌ها هم اکنون کامیون‌های تانکر آب برای برداشت آب جهت استفاده و آبیاری فضای سبز شهر پرند و مصارف شهرک صنعتی در حال انجام است تا ان‌شاءالله لوله گذاری صورت گیرد و به صورت اصولی آب انتقال یابد.

وی افزود: در حضور نائب رئیس مجلس توافقات و تفاهمی صورت گرفت تا پساب اسلامشهر برای بهره‌برداری شهرک صنعتی شمس‌آباد و مباحث کشاورزی منطقه رباط‌کریم لوله‌گذاری و قابل بهره‌برداری شود و این اقدام طی دو ماه آینده به ثمر خواهد نشست. 

مدیر عامل آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران به مصرف روزانه ۶۰۰ میلیون لیتر آب در سه شهرستان اسلامشهر ، رباط‌کریم و بهارستان در ادامه گفت: در شهرستان رباط کریم با ۶۰ حلقه آب چاه و سطحی آب شرب منطقه را آبرسانی می‌کنیم و حدود ۱۵۵ هزار متر مکعب مخزن ذخائر آب داریم که با افتتاح مخزن امروز ۱۶۰۰ متر مکعب به این ظرفیت اضافه می‌شود.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته ما حدود ۱۰۰۰ متر توسعه شبکه‌ای داشتیم که نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه شده است و ۳ حلقه چاه حفاری شده که حدود ۱۲ میلیارد تومان و ۶۷۰۰ متر خط انتقال بالغ بر ۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان هزینه شده است و هم اکنون در حال ساخت چند مخزن هستیم که یکی مخزن ۱۰۰۰۰ متر مکعبی پرند است که بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان هزینه داشته است همچنین ۳ کیلومتر اصلاح شبکه آب انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران گفت: شهر رباط‌کریم و پرند در طرح توسعه شبکه‌ای فاضلاب قرار دارد و شهر پرند بیش از ۹۹ درصد به فاضلاب شهری متصل شده است و رباط‌کریم هم در دست اقدام است و ۶۷ درصد شهر رباط‌کریم هم به شبکه فاضلاب شهری متصل شده است که با حضور ۱۲ پیمانکار فعال، این امر در حال اجرا است و اگر اعتبارات تامین شود تا پایان سال می‌توانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

الکایی در پایان خاطر نشان کرد: افتتاح مخزن ۱۶۰۰ متر مکعبی امروز برای مردم منطقه و روستاهای الارد و کیکاور با تأمین بودجه از ارزش افزوده فرمانداری و اعتبار آبفای جنوب غرب استان تهران تأمین شده است و حدود ۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومان هزینه شده و با همکاری و یاری همه دستگاه‌ها امروز آماده خدمات‌رسانی می‌باشد.

رباط‌کریم جزیره‌ای روی آب و تشنه

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم بهارستان و پرند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ذخائر آبی شهرستان در مراسم افتتاح مخزن روستاهای الارد و کیکاور گفت: آب مایه حیات است و شهرستان رباط‌کریم جزیره‌ای است روی آب ولی تشنه! ۶ سال است آب تصفیه‌خانه شهر پرند و پساب آن وارد رودخانه شور می‌شد و هیچ استفاده بهینه‌ای از آن نمی‌شد اگر با مقداری بودجه و هزینه‌های مختصر پروژه‌های تصفیه‌خانه و مخازن مستقر در شهرستان تکمیل شود، می‌توان مشکلات کم آبی منطقه را مرتفع کرد و آب شهرستان را تأمین کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول