اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت بسترسازی تعالی اجتماعی بانوان

مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور بر بسترسازی تعالی اجتماعی بانوان تاکید کرد.

ضرورت بسترسازی تعالی اجتماعی بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زینب اختری ظهر امروز در دوره بصیرت افزایی مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌های کشور در مشهد، اظهار کرد: با توجه به این که نگاهمان به زنان نگاه فرابخشی است، باید رویکردمان در دفتر امور بانوان و خانواده تحولگرا باشد، لذا لازم بود تا سند تحول دولت مردمی تدوین شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با تشریح سند تحول دولت مردمی در حوزه زنان اظهار کرد: در چرخش‌های تحول‌آفرین این سند، "زن و مرد مکمل" جایگزین زن و مرد، "زن پشتیبان و پیشران جامعه" جایگزین زن حمایت پذیر و "برجسته‌سازی حقوق واقعی بانوان و همراه‌سازی جامعه" جایگزین تمرکز صرف بر مسائل برجسته حوزه بانوان شده است.

وی از جمله موضوعات کلان کشور با قابلیت پیشرانی بانوان را فضای مجازی، اثرگذاری بر نسل آینده، افزایش کیفیت و کمیت محصولات، گردشگری، محیط‌زیست، سبک زندگی و نیز فرهنگ عمومی خواند و افزود: طبق چشم انداز  تعیین شده دفتر امور بانوان وزارت کشور در سال ۱۴۱۴، نهادی پیشرو، الگو، بالنده، بانشاط، به روز و دانش‌بنیان، تسهیل‌گر، میان‌دار، بسترساز و گفتمان‌ساز در تعالی اجتماعی بانوان در سطح کشور و سایر کشورهای اسلامی خواهد بود.

اختری همچنین آسیب‌های اجتماعی بانوان، ازدواج آسان، اشتغال بانوان، بانوان سالمند، عفاف و حجاب، ورزش و تفریحات سالم، تحکیم خانواده و کاهش طلاق و تعلیم و تربیت را از جمله مسائل اولویت‌دار بانوان در موضوعات کلان کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه رسالت این دفتر بسترسازی تعالی اجتماعی بانوان و خانواده از طریق تسهیل کنش اجتماعی بانوان است، گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عرصه بانوان و دختران، آموزش و انتقال دانش‌های روزآمد و برتر، بالندگی کنش اجتماعی بانوان و دختران از جمله مأموریت‌ها و وظایف کلی دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور به شمار می رود.

مشاور وزیر کشور تولید دانش و بینش در حوزه بانوان و خانواده را نخستین برنامه این دفتر در سال جاری عنوان کرد و افزود: طراحی و ترویج الگوی سوم زن مسلمان ایرانی و خانواده مطلوب ، توان‌افزایی حلقه‌های میانی و فعالان اجتماعی پیشران حوزه بانوان و خانواده و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، حمایت از نقش آفرینی حلقه‌های میانی و فعالان اجتماعی پیشران در عرصه های مزیت دار ، حمایت از اجرای الگوهای عملیاتی در حوزه بانوان و خانواده، هدایت و راهبری و جهت‌دهی دفاتر امور بانوان و خانواده، توانمندسازی و اعتباربخشی به جایگاه مدیریتی بانوان و خانواده و نقش‌آفرینی موثر در اصلاح سیاست‌ها و قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین از دیگر برنامه ها در این راستا است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: در این راستا هفت کارگروه به نام های تحکیم خانواده، زیست عفیفانه، کسب و کار پایدار، حقوق و مسوولیت‌های بانوان، جمعیت، نشاط اجتماعی، گفتمان‌سازی الگوی سوم تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول