اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صدر اعظم آلمان: محدودیتی برای صادرات تسلیحات به ترکیه وجود ندارد

پس از موافقت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند، دو کشوراسکاندیناوی به ائتلاف ناتو، صدراعظم آلمان اظهار داشت، محدودیتی برای صادرات تسلیحات به ترکیه وجود ندارد.

صدر اعظم آلمان: محدودیتی برای صادرات تسلیحات به ترکیه وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تغییر مواضع ترکیه و موافقت با پیوستن سوئد و فنلاند به ائتلاف ناتو، صدر اعظم آلمان گفت که اینک محدودیتی برای صادرات تسلیحات به ترکیه وجود ندارد.

به نوشته وبگاه «احوال» به نقل از «دویچه وله ترک»، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان گفت که در حال حاضرهیچ محدودیتی برای صادرات تسلیحات برای ترکیه وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آلمان محدودیت‌های صادرات تسلیحات اعمال شده به ترکیه  پس از چراغ سبز ترکیه برای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را لغو کرده گفت که در حال حاضرهیچ تحریمی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹، پس از عملیات نظامی ترکیه در سوریه، آلمان اعلام کرد که اجازه صادرات تسلیحاتی که می‌توانند در سوریه استفاده شودند را نخواهد داد. دو کشور سوئد و فنلاند نیز پس از تهاجم ترکیه به سوریه، تحویل تسلیحات به ترکیه را نیز تحریم کرده بودند.

این گزارش حاکیست، صدراعظم آلمان همچنین گفت که دولت وی از درخواست عضویت سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو پس از توافق با ترکیه استقبال می‌کند. شولتز افزود: «هر دو کشور برای ائتلاف ما بسیار مناسب هستند.»

به نوشته این منبع خبری، سوئد و فنلاند همچنین متعهد شدند که محدودیت‌های خود را برای فروش تسلیحات به ترکیه پس از تفاهمنامه سه‌جانبه روز سه‌شنبه در نشست سران ناتو در مادرید لغو کنند.

یک مقام ارشد پنتاگون نیز روز چهارشنبه گفت که به دنبال تصمیم جدید ترکیه بابت عضویت سوئد و فنلاند در ناتو، اینک ایالات متحده موافق نوسازی ناوگان جنگنده‌های «اف-16 بلاک» ترکیه است.

روند عضویت این دو کشور اروپایی در ناتو درحالیست که روسیه درباره خطرات پیوستن این کشورها به ناتو شدیدا هشدار داده است. مقام‌های روسیه بارها در خصوص عضویت این دو کشور به ائتلاف ناتو هشدار داده‌اند که عواقب جدی در پی خواهد داشت و روسیه سلاح‌های اتمی خود را در مرز شرقی خود مستقر خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول