اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شنای جانبازان قطع نخاع در خلیج فارس به یاد شهدای 12 تیر

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری قشم از شنای جانبازان قطع نخاع در خلیج فارس همزمان با سالروز شلیک جنایت‌بار آمریکا به هواپیمای مسافری ایران خبر داد.

شنای جانبازان قطع نخاع در خلیج فارس به یاد شهدای 12 تیر

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، فرزاد دهقانی امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان، گفت: ۳۰ تن از جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی کشور به منظور گرامیداشت یاد شهدای شلیک فاجعه‌آمیز آمریکا به پرواز ۶۵۵ ایران ایر، فاصله اسکله کندالو تا جزیره هنگام را شنا می‌کنند.

وی ادامه داد: گل افشانی محل شهادت نیز  با حضور جانبازان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مردم ولایی و انقلابی هنگام و مسوولان شهرستان از دیگر برنامه‌های این روز است.

دهقانی تصریح کرد: رد پنجه خون آلود مدافع دروغین حقوق بشر بر آب‌های نیلگون خلیج فارس پاک شدنی نیست و مرزداران ولایی ایران اسلامی این سند آشکار نیرنگ و فریب را پیش چشم مردم دنیا قرار می‌دهند.

وی افزود: شلیک به هواپیمای مسافری و شهادت مسافران توسط ناو جنگی یکی  از فجایع غیرقابل بخشش و ننگی ابدی برای مدعیان انسان دوستی و زخمی عمیق بر قلب انسان‌های آزاده است.

به گزارش فارس، دوازدهم تیر ۱۳۶۷ شمسی هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و همه ۲۹۱ مسافر و خدمه آن اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهن‌سال به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/۸۸۰۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول