اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

10 هزار و 509 مشترک در چهارمحال و بختیاری از گاز طبیعی برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که ۳۴۸ هزار و ۹۴۹ مشترک گاز شامل ۲۴۲ هزار و ۸۶۳ مشترک شهری و ۱۰۶ هزار و ۸۶ مشترک روستایی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد، ۱۰ هزار و ۵۰۹ مشترک در سال ۱۴۰۰ تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند.

10 هزار و 509 مشترک در چهارمحال و بختیاری از گاز طبیعی برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، جهانبخش سلیمیان با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده برای گازرسانی به نقاط مختلف استان، گفت: هم‌اکنون ۹۶.۷ درصد جمعیت این استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز  چهارمحال و بختیاری افزود: ۹۹.۵ درصد از جمعیت ساکن در شهرها و ۹۱.۵ درصد از جمعیت ساکن در روستاهای چهارمحال و بختیاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند.

سلیمیان توضیح داد: هم ‌اکنون تمامی شهرهای چهارمحال و بختیاری به شبکه گاز متصل هستند و تنها ۰.۵ درصد برای توسعه گازرسانی سالانه در نظر گرفته شده، ضمن آن‌که از مجموع ۹۴۶ روستای استان، گازرسانی به ۵۳۷ روستا انجام شده که ۱۵ روستای آن مربوط به سال گذشته بود و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۳ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۹۵ هزار و ۷۲۵ انشعاب گاز در استان وصل شده که از این تعداد، ۱۱۶ هزار و ۵۴۶ انشعاب مختص شهرها و ۷۹ هزار و ۱۷۹ انشعاب مربوط به روستاهای استان است.

مدیرعامل شرکت گاز  چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد، ۳ هزار و ۹۴۶ انشعاب شامل یک‌هزار و ۵۵۱ انشعاب شهری و ۲ هزار و ۳۹۵ انشعاب روستایی در سال گذشته وصل شده است.

وی با بیان این‌که در استان، ۳۴۸ هزار و ۹۴۹ مشترک گاز شامل ۲۴۲ هزار و ۸۶۳ مشترک شهری و ۱۰۶ هزار و ۸۶ مشترک روستایی وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد، ۱۰ هزار و ۵۰۹ مشترک شامل ۶ هزار و ۶۲ مشترک شهری و ۴ هزار و ۴۴۷ مشترک روستایی در سال ۱۴۰۰ تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند.

سلیمیان تاکید کرد: تاکنون ۶ هزار و ۱۱۹ کیلومتر شبکه گاز شامل ۲ هزار و ۹۲۶ کیلومتر شبکه شهری و ۳ هزار و ۱۹۳ کیلومتر شبکه روستایی در استان اجرایی شده که از این میزان، ۱۳۴ کیلومتر شامل ۸۰ کیلومتر شبکه شهری و ۵۴ کیلومتر شبکه روستایی در سال ۱۴۰۰ اجرا شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون، ۲ هزار و ۲۶۷ مصرف‌کننده صنعتی و کشاورزی وجود دارد که ۱۹۱ مورد آن در سال ۱۴۰۰ به این چرخه افزوده شده‌اند، ضمن آن که حجم گاز جایگزین صنایع در سال گذشته ۳۲ هزار و ۶۴۰ مترمکعب در ساعت بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز  چهارمحال و بختیاری بر راهکارهای زیرساختی توسعه همه جانبه و عدالت محور استان، در راستای نام گذاری و تحقق بخشیدن به شعار سال ۱۴۰۱، به نام سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»، تاکید کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های گازرسانی، محرک اصلی توسعه اقتصادی است و ظرفیت گازرسانی چهارمحال و بختیاری زیرساخت مهمی برای رونق تولید و اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در برنامه سال امسال و با توجه به نام‌گذاری سال، تعداد پنج هزار انشعاب گاز در استان اجرا می‌شود که از این تعداد، ۲ هزار و ۹۰۰ انشعاب مختص به روستاها است و این امر ملزم به اجرای ۶۸ کیلومتر شبکه توزیع در روستاهای استان خواهد بود، ضمن آن‌که تعداد ۱۰ هزار مشترک گاز نیز در این برنامه تخصیص یافته که از این تعداد، سه هزار و ۹۰۰ اشتراک مختص روستاهای استان است.

سلیمیان تصریح کرد: میزان حجم گاز جایگزین صنایع ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت پیش‌بینی شده و همچنین طبق اهداف امسال، تخصیص ۱۰۰ انشعاب به صنایع در جهت جهش تولید صورت می‌پذیرد.

وی افزود: تلاش‌ها برای توسعه گازرسانی، بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی و جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش کارگاه های زود بازده تداوم دارد و با توجه به برنامه ریزی دقیق و چشم انداز شرکت گاز پیش بینی می‌شود تا پایان سال بخش زیادی از اهداف پیش رو محقق شده و علاوه بر گازرسانی به صنایع دارای شرایط، شاهد بهره مندی روستاهای بدون گاز از این نعمت خدادادی باشیم.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول