اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تخصیص۳ هزار میلیارد تومانی دولت برای تکمیل مدارس خیرساز

معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه در دولت تاکید بر این است تا پروژه‌های نیمه تمام در اولویت ساخت و تکمیل قرار بگیرد، گفت: در این راستا دولت ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرین اختصاص داده است.

تخصیص۳ هزار میلیارد تومانی دولت برای تکمیل مدارس خیرساز

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید رضا تقی پور در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خیرین سال‌هاست که در حوزه مدرسه‌سازی کمک حال سازمان نوسازی مدارس هستند، اظهار کرد: مشکلاتی که در حوزه خیرین داریم، بحث تعهداتی است که دولت باید انجام دهد چون خیرین از ۳۰ تا ۵۰ درصد مشارکت می‌کنند البته خیرینی نیز هستند که تمام فرآیند پروژه مدرسه‌سازی را انجام می‌دهند. 

معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه طبق قانون دولت نیز باید مابقی تعهد ۵۰ درصدی را در مورد مدرسه‌سازی انجام و پروژه را تکمیل کند، افزود: در سال‌های گذشته دولت گاهی با توجه به مشکلات و مسائل اقتصادی بخوبی نمی‌توانست متعهد شود و پروژه‌ها را انجام دهد. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی با اشاره به اینکه ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و خیرین کمک حال تکمیل پروژه‌ها بودند تا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و در اولویت ساخت قرار بگیرند، افزود: در این راستا دولت ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فقط برای تکمیل پروژه‌های خیرین اختصاص داده است که سعی بر این است در بازده زمانی کوتاه پروژه‌ها به اتمام برسد.

تقی‌پور با بیان اینکه آمار استان زنجان در تکمیل نوسازی مدارس راضی کننده برای مجموعه استان و کشور است، اما با این اوصاف با سرانه مطلوب فاصله دارد، بیان کرد: آمار سرانه آموزشی در استان زنجان ۶.۲ و از میانگین کشوری بالاتر است و با توجه به پروژه‌های خوب در دست اجرا در استان امیدواریم کمبود سرانه آموزشی، پرورشی و ورزشی در این استان به عدد مطلوب برسد. 

وی در مورد آمار مدارس دو شیفته استان افزود: باید مدیران آموزش و پرورش استان بر آمار نظر دهند و ارزیابی کنند و سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با جدیت تمام به ماموریت خود ادامه می‌دهد و خواهد داد تا سرانه‌های آموزشی را افزایش دهد تا کمبودها رفع شود.

تقی‌پور با اشاره به اینکه مجتمع‌ها، شهرک‌ها و انبوه‌سازان عمدتا بزرگترین چالش کشور هستند چرا که باعث شده‌اند سرانه آموزشی پایین بیاید، اظهار کرد: بخش بزرگی از زمین و فضا تصاحب می‌شود و در آن چهارچوب سرانه آموزشی در نظر گرفته نمی‌شود، که یک نوع تخلف بشمار می‌رود و باید در این امر شهرداران و اداره کل راه شهرسازی استان‌ها در این زمینه ورود جدی کنند.

تقی پور تصریح کرد: طی نامه‌ای توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی که در مورد ترک فعل‌های انجام شده بررسی و ارزیابی‌ها صورت گیرد تا شاهد آن نباشیم که هرگونه مجوزی برای اینگونه انبوه سازان و شهرک‌سازی و ...صادر نشود و بر اساس استانداردهای آموزشی باشند. 

وی با اشاره به درصد ایمنی مدارس، ادامه داد: در مورد ایمن و ناایمن بودن مدارس بحث پیچیده‌ای وجود دارد و مسئولیت بررسی و ارزیابی ایمن و ناایمن بودن مدارس با سازمان آتش نشانی است و اینکه گفته می‌شود مدارس ایمن یا ناایمن هستند دارای مولفه‌های مختلف است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی بیان کرد: مدارس ناایمن به این معنی نیست که مدرسه ناایمن تخریب شود، بلکه ایمنی دارای شاخصه‌هایی است و اگر هم بگویم که تمامی مدارس هم ایمن هستند یک حرف و ادعا است.

تقی پور با اشاره به اینکه مدارس ناایمن مربوط به مدارس ساخته شده در سال‌های گذشته است، افزود: مدارس در حال ساخت امروزی‌ از با کیفیت‌ترین سازه‌ها در ایران است و ما مشکل عدم ایمنی نداریم. 

وی اظهار کرد: مدارس فرسوده نیز تفکیک بندی و طبقه بندی شود و نوسازی‌ها انجام می‌شود، چرا که ایمنی مدرسه و جان دانش‌آموزان خط قرمز سازمان نوسازی است. 

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول