اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پیش‌بینی سنجش 35 هزار کلاس اولی در کرمانشاه

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی سنجش حدود ۳۵ هزار دانش‌آموز ورودی پایه اول امسال در استان، گفت: فرایند سنجش تا ۱۵ شهریورماه ادامه داد.

پیش‌بینی سنجش 35 هزار کلاس اولی در کرمانشاه

سلمان محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: امسال نزدیک به ۳۵ هزار نفر ورودی کلاس اول دبستان داریم که باید از لحاظ جسمی و روحی سنجش شوند تا صحت سلامت آن‌ها برای ثبت‌نام محرز شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۷ پایگاه سنجش سلامت دانش‌آموزان ورود به مقطع پیش دبستان و دبستان در استان، گفت: ۲۴ پایگاه از این تعداد ثابت و ۱۳ پایگاه سیار برای استان در نظر گرفته شده است.

مدیر‌کل  آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سنجش از روز گذشته هشتم تیرماه شروع شده، افزود: این فرآیند تا ۱۵ شهریورماه ادامه داد که براساس آن والدین ابتدا با مراجعه به مدارس و دریافت فرم سنجش، به پایگاه سنجش مراجعه و سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان سنجش خواهد شد اگر نیاز به ارجاع تخصصی باشد، به پزشکان متخصص و معتمد آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شوند تا دانش‌آموزان در صحت و سلامت اول مهر در سطح مدارس حضور داشته باشند.

وی برگه نوبت به همراه اصل شناسنامه، اصل کارت واکسن نوآموز، دو قطعه عکس را مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در طرح سنجش عنوان کرد و از خانواده‌ها خواست، برای سنجش به موقع مراجعه کنند چون سنجش شرط ثبت‌نام است، احیانا اگر دانش‌آموزی هم مشکلی داشته باشد برای ثبت‌نام به مدارس استثنایی معرفی خواهد شد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش بهترین مدرسه را نزدیک‌ترین مدرسه دانست و افزود: بحث عدالت آموزشی را داریم یعنی توزیع امکانات و منابع در مدارس به صورت ویژه پیگیر می‌شود تا همه دانش‌آموزان به نحو مطلوب از امکانات و منابع استفاده کنند.

وی در پایان، اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نظر دارد به منظور پاسداشت از ایثار و ازخودگذشتگی بانوان مجاهد و شهدای دانش‌آموز، ویژه برنامه یادواره ملی لشکر آسمانی به همراه بازدید از مناطق عملیاتی استان را  از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۵ تیرماه در برگزار کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول