اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چالش‌های شهرداری در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد/ از کمبود امکانات تا دخالت شهروندان

کارشناس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: اسلحه‌ و دارت به منظور بیهوشی سگ‌ها فراهم شده اما در تهیه دارو و تیر این اسلحه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

چالش‌های شهرداری در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد/ از کمبود امکانات تا دخالت شهروندان

احمد یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: کمپی با مساحت ۸۰۰ متر با دو سالن، محوطه سرپوشیده و فنس‌کشی شده به منظور نگهداری از سگ‌های ولگرد ساخته شده و پیمانکاری با قرارداد یکساله در حال فعالیت در این کمپ است.

کارشناس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد افزود: در سال گذشته ۲۵۰ قلاده سگ ولگرد از شهرکرد زنده‌گیری شد و مواردی از قبیل درمان، واکسیناسیون، انگل‌زدایی و عقیم‌سازی بر روی آن‌ها انجام شد.

 یوسفی بیان کرد: شهرداری اسلحه‌ای به منظور بیهوشی سگ‌ها و دارت بیهوشی برای این کار فراهم کرده اما در تهیه دارو و تیر این اسلحه‌ها با مشکل مواجه است و تهران به ما قول ۵۰ تیر بیهوشی داده که تنها برای یک روز کفایت می‌کند.

 وی ادامه داد: از آنجایی که کشتن سگ‌ها با توجه به ابلاغیه وزارتخانه ممنوع است لذا علی‌رغم همه این مشکلات کارمندان شهرداری و پیمانکاران ۳ الی ۴ نفر با دست و یا تور زنده‌گیری سگ را در سطح خیابان‌ها انجام می‌دهند که مشکلاتی از قبیل گازگرفتگی و بستری در بیمارستان برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

دلسوزی بی‌مورد شهروندان مانع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

کارشناس مدیریت پسماند سازمان شهرداری شهرکرد عدم همکاری شهروندان را مهمترین مشکل در جمع‌آوری سگ‌ها دانست و بیان کرد: شهروندان از سر دلسوزی به سگ‌های ولگرد غذا می‌دهند لذا حیوان هر شب به همان محل برای تهیه غذا مراجعه می‌کند حتی هنگام زنده‌گیری سگ‌ها با مخالفت برخی شهروندان روبه‌رو می‌شویم که این دلسوزی‌های بی‌مورد در کار ما خلل وارد می‌کند.

 یوسفی افزود: ساختمان‌های نیمه‌کاره که اغلب در محله منظریه هستند و حضور سگ‌های نگهبان در محل عاملی برای تجمع دیگر سگ‌ها است.

وی ادامه داد: سگ‌ها بیشتر در منظریه و حاشیه غربی شهرکرد شامل مهدیه، چالشتر و اشکفتک جولان می‌دهند که هفته گذشته ۱۸ قلاده سگ از غرب شهرکرد زنده‌گیری شد.

لزوم تشکیل کمیته مقابله با سگ‌های ولگرد در سطح استان

یوسفی اظهار داشت: همچنین متاسفانه دیده شده که سگ‌ها را از دیگر شهرهای اطراف جمع و در شهرکرد رها می‌کنند که این نیز یکی از مشکلات ما است.

 وی در پایان گفت: جای تعجب است که چرا با وجود این همه تهدید و آسیبی که این حیوان برای کودکان و شهروندان دارد تا کنون کمیته شهرستانی و استانی مقابله با سگ‌های ولگرد در فرمانداری و استانداری تشکیل نشده است.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول