اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اقدامات ماندگار «جهاد آبرسانی»/ سپاه عطش هرمزگان را فرو می‌نشاند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در تشریح وضعیت آبرسانی به روستاهای هرمزگان در قالب طرح جهاد آبرسانی از این اقدام به عنوان فرصت ویژه برای رفع محرومیت یاد کرد.

اقدامات ماندگار «جهاد آبرسانی»/ سپاه عطش هرمزگان را فرو می‌نشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور صبح امروز اظهارکرد: طرح جهاد آبرسانی در قالب تفاهم نامه وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال گذشته در هرمزگان آغاز شد و اجرای این تفاهم نامه در هرمزگان بر عهده شرکت آب و فاضلاب و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته شد.

مدیرعامل آبفا با اشاره به با عزم جدی دولت و تلاش مجموعه وزارت نیرو و سپاه در اجرای پروژه های آبرسانی تصریح کرد، اقدامات ماندگاری با نام جهاد آبرسانی در هرمزگان به یادگار خواهد ماند.

تفاهم نامه برای آبرسانی به 67 روستا

حمزه پور ادامه داد، با امضای تفاهمنامه آبرسانی وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آبرسانی به ۶۷ روستا در دستور کار قرار گرفت که قرار است بر اساس اولویت و منابع آبی، عملیات اجرایی آنها آغاز شود که در حال حاضر استارت آبرسانی به ۱۲ روستا از مجموع ۶۸ روستا آغاز شده است.

 

به گفته مدیرعامل آبفا، این پروژه ها هم اکنون با حمایت استاندار هرمزگان و همکاری فرمانداران با سرعت خوبی در شهرستان های بندرلنگه، بستک، خمیر و رودان آغاز شده است که با تکمیل آنها جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد، عملیات آبرسانی در قالب طرح توسعه و تامین آب پایدار پنج روستای تحت پوشش مجتمع جیحون خمیر، سه روستای تحت پوشش دژگان بندرلنگه، دو روستای تحت پوشش خیر آباد رودان و همچنین دو روستای کوخرد و هرنگ بستک با مشارکت آبفا و نیروی دریایی سپاه در حال انجام است که امیدواریم با تکمیل آنها نیاز آبی این مناطق که هم اکنون با کمبود آب مواجه هستند، مرتفع شود.

حمزه پور پیش بینی کرد، این پروژه ها تا پایان سال به مرحله بهره برداری برسد.

جزییات آبرسانی به 55 روستای جدید

مدیرعامل آبفا در ادامه گفت: آبرسانی به ۵۵ روستای دیگر نیز در قالب انعقاد تفاهم نامه جهاد آبرسانی در دستور کار است که با عملیاتی شدن آن ۱۵ روستا در قشم، ۸ روستا در میناب، دو روستای دیگر در بستک، دو روستا در بندرلنگه، ۹ روستا در پارسیان، شش روستا در جاسک، دو روستا در سیریک، پنج روستا در بندرخمیر و سه روستا در رودان از  انعقاد این تفاهم نامه بهره خواهند برد.

حمزه پور تصریح کرد، در اجرای این طرح ها مخزن، خط انتقال، شبکه توزیع و ایستگاه پمپاژ احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول