اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

انتقاد یک اتحادیه دانشجویی به رویکرد دوگانه روشنفکرنماها و سلبریتی‌های داخلی به مسائل افغانستان

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای از رویکرد دوگانه روشنفکرنماها و سلبریتی‌های داخلی به مسائل افغانستان انتقاد کرد.

انتقاد یک اتحادیه دانشجویی به رویکرد دوگانه روشنفکرنماها و سلبریتی‌های داخلی به مسائل افغانستان

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: هنرمندان و به اصطلاح روشنفکرانی که در زمان پیشروی طالبان در افغانستان از ایران می‌خواستند در این ماجرا دخالت نظامی کند امروز هیچ‌گونه واکنشی نسبت به کشته شدن بیش از ٢٠٠٠ نفر از هم‌مزبانان و همسایگان ما در کشور افغانستان در واقعه زلزله اخیر نشان نداده اند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه زلزله مهیب در کشور دوست و برادر افغانستان موجب اندوه فراوان ملت ایران، خصوصاً جنبش دانشجویی ایران اسلامی شد.

این حادثه اندوهبار هرچند دل هر انسانی را می‌لرزاند؛ اما در وهله اول، این حادثه مهیب سیاست منافقانه رژیم های غربی را به واسطه ممنوعیت ارسال کمک های بشردوستانه به زلزله زدگان افغان، آن هم به دلیل تحریم های اعمالی بر جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشکار ساخت.

رسانه های وابسته غربی که در یک سال اخیر عدم ورود نظامی ایران به مسأله افغانستان را مذمت می کردند و بر آتش اختلاف بین دو کشور می دمیدند، امروز هیچگونه واکنشی نسبت به ممنوعیت ارسال کمک های بشردوستانه از جانب ایران به سوی زلزله زدگان افغانستان نشان نمی دهند.

در وهله دوم، باز هم استاندارد دوگانه برخی سلبریتی های سیاسی و هنری کشورمان را نمایان ساخت. هنرمندان و به اصطلاح روشنفکرانی که کمتر از یک سال پیش و در ماجرای پیشروی های طالبان در افغانستان فریاد وا اسلاما سر می دادند و از جمهوری اسلامی ایران می خواستند که به دخالت نظامی در این کشور مبادرت بورزد به ناگاه و پس از گذشت چند ماه هیچگونه واکنشی نسبت به کشته شدن بیش از ٢٠٠٠ نفر از همزبانان و همسایگان ما در کشور افغانستان در واقعه زلزله اخیر نشان نداده اند و نه تنها فریادی جهت اعزام کمک های بشردوستانه به این کشور سر نمی‌دهند بلکه اگر هم کمکی از جانب ایران به افغانستان گسیل شود باز هم فریاد بر می آورند : چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!

این مشی منافقانه برخی هنرمندان و به اصطلاح روشنفکران تا کنون آسیب های جدی با اثری بسیار منفی بر کشور گذاشته است و می بایست دستگاه های مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه های نظارتی و... مانع از ادامه اینگونه اعمال شوند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن اعلام بیزاری از رفتار های منافقانه برخی سلبریتی ها و به اصطلاح روشنفکران داخلی و همچنین اعلام برائت از دشمنان ملت ایران که همواره با اختلاف افکنی بین ملت ایران و ملل دوست، قصد متشنج نمودن افکار و روان مردم را دارند، از ملت ایران و مسؤولین مربوطه می خواهیم ضمن مقابله با چنین افکار و تبلیغات مسمومی که شبانه روز بر جامعه تحمیل می شود از مشروعیت و مرجعیت بخشی به این منابع بی ریشه شدیدا بپرهیزند.

در پایان، وظیفه خود می دانیم به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی کشور این واقعه غمبار را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای فوت شدگان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان این حادثه صبر جمیل طلب میکنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول