اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اعلام برنامه‌های بهره‌وری از ظرفیت‌‌های جام جهانی قطر با یک خبر مبهم

نشست «بررسی برنامه جامع بهره‌وری از ظرفیت‌های مسابقات جام جهانی فوتبال» به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اما آنچه از این جلسه بیرون آمد و روی سایت وزارت ارشاد قرار گرفت، چیزی جز کلی‌گویی‌های رایج نیست.

اعلام برنامه‌های بهره‌وری از ظرفیت‌‌های جام جهانی قطر با یک خبر مبهم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست «بررسی برنامه جامع بهره‌وری از ظرفیت‌های مسابقات جام جهانی فوتبال» به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این نشست، مسئول کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد ویژه جام جهانی شناخته می‌شود، برگزار شد، اما آنچه از این جلسه روی سایت وزارت ارشاد قرار گرفت، چیزی جز کلی‌گویی‌های رایج، حرف‌های تکراری و تأکید بر بدیهیات نیست.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد و مسئول کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد ویژه جام جهانی در این نشست گفت: باید به بهترین شکل ممکن برای شناساندن فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در ایام جام جهانی فوتبال برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم در راستای تحقق اهداف «دیپلماسی فرهنگی» دولت مردمی قدم‌های استواری برداریم.

او که در جمع نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می‌گفت، به نقش‌آفرینی این وزارتخانه در ستاد ویژه جام جهانی فوتبال که در هیات دولت تشکیل شده، تاکید کرد.

وی افزود: مسئولیت کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این ستاد ویژه بر عهده وزارت فرهنگ است و در این کمیته در حال آماده‌سازی تمهیداتی هستیم تا بتوانیم با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها در راستای تحقق اهداف دیپلماسی فرهنگی دولت مردمی قدم برداریم.

اسماعیلی تاکید کرد: جام جهانی فوتبال فرصت مناسبی برای شناساندن فرهنگ اصیل و غنی ایران به جهانیان است؛ بنابراین برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی برای ایام جام جهانی فوتبال در نظر گرفته شده و تحقق این برنامه‌ها به معرفی بیش‌تر فرهنگ بومی ایران کمک می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی بهترین ابزار برای دسترسی به این هدف متعالی به شمار می‌رود.

اسماعیلی ادامه داد: وزیر فرهنگ قطر که چندی پیش میهمان کشورمان بود ابراز علاقه بسیاری به فرهنگ و هنر اصیل ایران از خود نشان داد و اعلام آمادگی کرد در ایام برپایی جام جهانی امکانات و فضای مورد نیاز فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را برای ما فراهم کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بر همین اساس باید در قالب چنین جلساتی به یک برنامه جامع فرهنگی برای فعالیت در ایام برپایی جام جهانی قطر  برسیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت عظیم بهترین استفاده را ببریم.

در نشست «بررسی برنامه جامع بهره وری از ظرفیت‌های مسابقات جام جهانی فوتبال» مسئولان و نمایندگان نهادهای مختلف فرهنگی کشور به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود درباره چگونگی دستیابی به هم افزایی بیشتر نهادها برای تاثیرگذاری حداکثری حوزه فرهنگ کشور در جام جهانی قطر پرداختند.

پایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که این خبر را منتشر کرده، به برنامه‌های فرهنگی ـ هنری مورد نظر وزیر و همچنین پیشنهادها و نظرات دستگاه‌های فرهنگی برای حضور اثربخش ایران در جام جهانی هیچ اشاره‌ای نکرده است. 

امید است، معرفی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی ـ هنری ایران در جام جهانی فوتبال که قرار است از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ (۱۴۰ روز دیگر) در قطر برگزار شود، تجربه حضور ایران در نمایشگاه اکسپوی امارات را تکرار نکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول