اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: ارتش روسیه نیروهایش را از جزیره «مار» خارج کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور جزیره اوکراینی «مار» در دریای سیاه را ترک کرده‌اند و افزود این اقدام در راستای نشان دادن حسن نیت مسکو انجام شده است.

مسکو: ارتش روسیه نیروهایش را از جزیره «مار» خارج کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه پنجشنبه (۳۰ ژوئن) اعلام کرد که نیروهای این کشور جزیره اوکراینی «مار» در دریای سیاه را ترک کرده‌اند و تاکید کرد که این اقدام نشانه حسن نیت مسکو در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین است.

این وزارتخانه اعلام کرد: در ۳۰ ژوئن، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به نشانه حسن نیت، وظایف محوله خود را در جزیره Zmeiny به پایان رساندند و از پادگان مستقر در آنجا عقب‌نشینی کردند. بنابراین، به جامعه جهانی نشان داده شده که فدراسیون روسیه در تلاش‌های سازمان ملل برای سازماندهی یک کریدور بشردوستانه به منظور صادرات محصولات کشاورزی از خاک اوکراین مداخله نمی‌کند.

مسکو افزود که «اکنون برعهده کی‌یف است که محاصره در این منطقه را متوقف کند، زیرا اوکراین هنوز مین‌های دریایی را که مانع از خروج کشتی‌ها از بنادر دریای سیاه می‌شود، پاکسازی نکرده است».

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، Zmeiny موسوم به جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه در ۴۰ کیلومتری رومانی که در حال حاضر یکی از اعضای ناتو است، قرار دارد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این جزیره بخشی از اوکراین شد، اما بخارست روی آن ادعای ارضی دارد.

طی ماه‌های گذشته از درگیری‌ها در اوکراین، نیروهای این کشور تلاش کرده‌اند این جزیره را از کنترل روسیه بازپس بگیرند، اما شکست خوردند و هواپیماهای جنگی، پهپادها و نیرو‌های خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول