اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مراسم سالگرد شهادت امام جواد در ورامین برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت جواد الائمه(ع) در شهرستان ورامین برگزار شد.

مراسم سالگرد شهادت امام جواد در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) ظهر امروز در مصلی صاحب الزمان(عج) ورامین با حضور عاشقان و دلسوزان مکتب اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی معاون حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: امام جواد علیه السلام با آنکه در سن نوجوانی به امامت رسیدند اما تنها در یک جلسه در ایام حج سی هزار سوال را پاسخ دادند که باعث شگفتی همگان شد و دشمنان فهمیدند امامت یک امر و از طریق الهی است و سن و سال ندارد.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه ذی الحجه و دهه ولایت و امامت افزود: مسئله غدیر را در پیش داریم و باید مثل ماه محرم، ویژه به استقبال آن برویم. امام شناسی در غدیر از اصول ما است که باید با تبیین آن برای شناخت این جایگاه قدم برداریم.

معاون حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین بیان کرد: در  سیره و سبک زندگی حضرت جواد(ع) درس‌های فراوانی برای الگو و مدد گرفتن وجود دارد و مظلومیت و سبک زندگی ایشان مانند تکبر زدایی، دوری از اشرافیت و تجملات، همراهی با محرومین و نیازمندان، تقوای الهی و توجه به امور خیر مسلمانان و غیره از شاخص های ایشان است.

حجت الاسلام حسنی با انتقاد از برخی رفتارهای اجتماعی که منجر به مشکلاتی جدی برای مردم شده است گفت: متاسفانه برخی از مردم  به فکر دیگران نیستند و برخی موجران با چند برابر کردن اجاره خانه باعث گرفتاری همنوعان خود شده اند که این رفتارها برخاسته از خود ما است که باید با تأسی از اهل بیت علیهم السلام تجدید نظر داشته باشیم.

لازم به ذکر است پس از پایان این مراسم، عزاداران بصورت دسته عزاداری با پیاده روی به سوی گلزار شهدای سید فتح الله حرکت کردند و در پایان با سینه زنی به ساحت مقدس امام زمان(عج) ابراز ارادت کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول