اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

احیای ۱۳۹ واحد صنعتی در استان البرز

ربییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه البرز رتبه سوم دانش بنیان کشور را در بخش صنعت دارد، گفت: ۱۵۵ واحد دانش بنیان صنعتی در استان شناسایی شده و حدود ۷۸ طرح صنعتی دانش‌بنیان داریم؛ همچنین ۱۳۹ واحد صنعتی طی سال گذشته احیا شده است.

احیای ۱۳۹ واحد صنعتی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رامین ربیعی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به شرایط جغرافیایی استان البرز و استقرار واحدهای صنعتی متعدد در استان، گفت: البرز از لحاظ سرانه واحدهای صنعتی در کشور رتبه ۶ را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته رتبه سوم ستاد تسهیلات را به دست آورده ایم، یادآور شد: هر سال رتبه اول کشور داریم و سه هزار میلیارد تومان به صورت متوسط به واحد‌ها پرداخت شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه دو سال متوالی رتبه دوم و سوم کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را داریم، اظهار کرد: سال گذشته ۹۷ درصد مصوبات این کارگروه عملیاتی شده است.

وی تعداد کل معادن استان را ۷۵ معدن برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد ۵۰ معدن فعال و اکثرا در زمینه شن و ماسه هستند که در زمان استانداری تهران مجوز آن‌ها صادر و سعی شده مجوز جدیدی به دلیل مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی صادر نشود.

البرز رتبه سوم دانش بنیان صنعتی کشور را دارد

ربیعی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۵۵ واحد دانش بنیان صنعتی در استان احصا شده و حدود ۷۸ طرح صنعتی دانش‌بنیان داریم، گفت‌: البرز رتبه سوم دانش بنیان کشور را در بخش صنعت دارد. اما مزیت‌های دانش بنیان به خوبی شناخته نشده است. بیش از صد مزیت از جمله معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های بیمه، تسهیلات معاونت علم و فناوری و... برای واحدهای دانش بنیان ذکر شده‌ و امیدواریم دانشگاه‌ها و دانشجویان از این مزیت‌ها آگاهی یافته و بیشتر به سوی دانش بنیان شدن روی آورند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به احیای واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی، گفت: ازابتدای سال ۱۴۰۰ پیگیر برگشت واحد های راکد به چرخه بوده‌ایم و از ۳۲۶ واحد راکد، ۱۳۹ واحد به چرخه تولید برگشته که چهار هزار نفر نیز اشتغالزایی و هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است. همچنین در حال پیگیری تخفیفات برای واحد‌های راکدی که نتوانسته اند تا کنون بدهی‌های مالیاتی خود را پرداخت کنند هستیم.

ربیعی با اشاره تسهیل صدور مجوزها اظهار کرد: صدور مجوزهای فعالیت واحد‌های صنعتی را سرعت بخشیدیم و کارگروه های اضافی را حذف کردیم. همچنین زمان صدور پروانه بهره برداری به یک هفته تا ده روز  رسانده ایم. به این صورت سرمایه گذاران به سرعت به چرخه تولید وارد می شوند که باعث شده در شهرک های صنعتی اکثر سوله ها و زمین‌ها اشغال شود و اکثرا مشغول کار یا بازسازی برای فعالیت هستند. اما به هیچ عنوان مخالف برخورد قانونی با واحد‌های آلاینده نیستم. بارگذاری صنعتی برای ایجاد اشتغال و به شرط عدم آلایندگی است.

وی در مورد نبود کارگر در برخی شهرک‌های صنعتی از جمله در اشتهارد گفت: کارگر هست ولی با حقوق کم نمی‌توانند کار کنند، پیشنهادی به اداره کار دادیم که کاریابی‌ها با مراکز مردم نهاد که به دنبال اشتغال هستند، ارتباط بگیرند و سرویس رفت و آمد هم برای این افراد قرار داده شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر احتمال افزایش قیمت نان، اظهار کرد: قرار نیست هیچ افزایش قیمتی برای نان وجود داشته باشد و به گفته دولت مطمئن باشید آب در دل مردم تکان نمی‌خورد.

ربیعی افزود: بعد از جنگ اُکراین قاچاق آرد در ایران خیلی زیاد شد، چون در کشورهای همسایه قیمت آرد بالا رفت، بنابراین کیسه آرد ۴۰ هزار تومانی را ۶۰۰ هزار تومان می‌فروختند. اما وقتی نانوا آرد را با قیمت واقعی می‌خرد دیگر جلوی این اتفاقات گرفته می‌شود. اکنون به ازای هر خرید نان مابه‌التفاوت قیمت به صورت یارانه برای نانوایان واریز می‌شود. این موضوع جلوی تخلف در فروش و قاچاق آرد را می‌گیرد.

ربیعی همچنین  با اشاره به تمهیدات برای جلوگیری از قطعی ناگهانی برق و متضرر شدن واحدهای صنعتی گفت: سال گذشته اعتراضات زیادی در مورد قطعی برق جود داشت ولی امسال دولت کمبود برق را با همکاری شهرک‌های صنعتی و پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعطیلی یک روزه کارخانجات در هفته جبران کرد. اکنون این اقدام انجام شده و تاکنون مشکل قطعی برق چندانی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول