اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

90 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف زندان‌های یزد ختم به سازش شد

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در یک سال گذشته 1هزار و ۸۸۰ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف زندان ارجاع شده است که بالای 90 درصد از این پرونده های ارجاعی با سازش ختم گردیده است.

90 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف زندان‌های یزد ختم به سازش شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدرضا حداد ظهر امروز در آیین بزرگداشت هفته قوه قضاییه این استان با بیان این‌که طی یک سال گذشته یکهزار و ۸۸۰ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف زندان‌های استان یزد ارجاع شده است،‌ کرد: سعی شده این موارد به صلح و سازش منطقی ختم به خیر شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از  پرونده‌های ارجاعی با سازش ختم شده است‌،‌ افزود:‌ این میزان سازش از طریق شعب شورای حل اختلاف در زندان های یزد و اردکان و بازدداشت گاه های ابرکوه و خاتم حاصل گردیده است.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد به تلاش مضاعف مجموعه شورهای حل اختلاف استان اشاره کرد و گفت:‌ در استان یزد تنها ۲۴ پرونده مسن بالای یکسال وجود دارد و در اجرای احکام شورا نیز ۲۴۱ فقره پرونده مسن بالای یکسال وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

حداد در ادامه از تایید ۸۸ درصدی آراء صادره در شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: سعی بر اتقان حداکثری آراء در مجموعه شورای حل اختلاف بوده است و در یک سال گذشته تنها ۱۲درصد از آراء شورا نقض گردیده است.

وی چابک سازی مجموعه شورای حل اختلاف را یک ضروروت برشمرد و بیان داشت:‌ کیفی سازی فعالیت های شورا و کاهش اطاله دادرسی در افزایش جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تأثیر مستقیم دارد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف بر تعیین تکلیف کادر افتخاری شورا تأکید کرد و ابراز داشت:‌ در آزمون استخدامی اخیر قوه قضاییه  تعدادی از کارکنان شورا پذیرفته شدند و اما پرسنل شوراانتظار دارند  یکبار برای همیشه یک آزمون جذب اختصاصی ویژه  کارکنان

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول