اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

«فارس من» 5 میلیون نفره شد/ چطور سردبیر فارس شویم؟!

تعداد اعضای یکتای «فارس من» از مرز 5 میلیون نفر عبور کرد؛ 5 میلیون نفری که همگی به امید اصلاح مشکلات کوچک و بزرگ کشور عزیزمان ایران، تصمیم گرفته‌اند کنار ننشینند و در حد توان‌شان اقدام کنند.

«فارس من» 5 میلیون نفره شد/ چطور سردبیر فارس شویم؟!

به گزارش خبرگزاری فارس، تعداد اعضای یکتای «فارس من» از مرز ۵ میلیون نفر عبور کرد؛ پنج میلیون نفری که همگی به امید اصلاح مشکلات کوچک و بزرگ کشور عزیزمان ایران، تصمیم گرفته اند کنار ننشینند و در حد توان خودشان اقدام کنند.

آبان ۱۳۹۷ بود که خبرگزاری فارس، به منظور تعامل با مخاطبان و بهره گیری بیشتر از نظرات مردم سامانه «فارس من» را راه اندازی کرد. با این سامانه، مردم نه تنها مشکلات یا ایده های خود را با برترین خبرگزاری کشور در میان می گذارند، بلکه با جمع آوری امضا اولویت خبرگزاری را در پیگیری سوژه های مختلف تعیین می کنند؛ درست مثل یک سردبیر!

سویه دیگر این سوژه ها خبرنگاران فارس هستند که خود را موظف به پیگیری پویش ها می دانند. آنها تمام تلاش خود را می کنند که تا حد ممکن خواسته های مردم را به گوش مسئولان برسانند و در صورت امکان، آنها را عملیاتی کنند. ثبت حدود ۵۰ هزار پیگیری برای پویش ها، بخشی از تلاش خبرنگاران فارس برای تحقق مطالبات مردمی است.

البته این، تمام چیزی نیست که قرار است در «فارس من» رخ  دهد. فارس من، همان طور که از نامش پیداست بنا دارد خبرگزاری فارس را به یک رسانه کاملا مردم محور تبدیل کند؛ رسانه ای که دیگر فقط به تحریریه خودش متکی نیست. در افق پیش بینی شده  فارس، مردم فقط مصرف کننده محتوا نیستند، آنها خودشان به ایده پردازان اصلی خبرگزاری تبدیل می شوند و حتی بالاتر از آن، در پیگیری مباحث و تولید محتوا هم مشارکت می کنند. البته برای رسیدن به این هدف، مسیری طولانی و سخت در پیش داریم. اما حرکت در این مسیر شروع شده و در سال گذشته با طراحی امکانات جدید سرعت گرفته است.

پیشنهاد اخبار برای صفحه اصلی فارس، یکی از امکانات جدید خبرگزاری است. شما می توانید از طریق آیکون تعبیه شده در بالای صفحه (و انتهای متن) هر خبر، آن را به صفحه اصلی پیشنهاد کنید. اخباری که بیشترین امتیاز را بیاورند، به صورت اتوماتیک در ستون مخصوصی به نام «توصیه شده ها» در صفحه اصلی سایت قرار می گیرند. به این ترتیب، نقش سردبیری شما پررنگ تر می شود و شما تعیین می کنید که چه چیزی بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

اما این هم تمام ماجرا نیست. اگر یک خبر بیش از ۱۰۰۰ پیشنهاد برای صفحه اصلی داشته باشد، حتی اگر برای روزهای قبل باشد، به اخبار صفحه اصلی سایت بازمی گردد؛ اتفاقی که تاکنون برای چند خبر افتاده است. هیجان انگیز تر آنکه با کسب ۵۰۰۰ پیشنهاد، یک خبر در جایگاه خبر اول سایت قرار خواهد گرفت؛ کاری که فقط با اختیارات سردبیری فارس شدنی است! سایر خروجی های خبرگزاری در شبکه های اجتماعی مختلف نیز مجددا این اخبار را منتشر خواهند کرد. به این ترتیب، مخاطبان می توانند محتواهای مدنظر خود را در زمان بسیار بیشتری در بهترین نقطه سایت در معرض دید مردم و البته مسئولان قرار دهند.

در قابلیت جدید شما می توانید متن اخبار فارس را هم ویرایش کنید. این امکان، در انتهای متن هر خبر فراهم شده. هرچند فعلا به منظور جلوگیری از انتشار محتوای ناصحیح، این تغییرات به صورت دستی کنترل می شود، اما در آینده و با تکمیل و تقویت هوش مصنوعی سایت، دسترسی مخاطبان به ویرایش اخبار بیشتر خواهد شد تا اخباری دقیق تر و کامل تر در اختیار مردم قرار گیرد. چون به قول قدیمی ها: همه چیز را همگان دانند.

اینها فقط بخشی از برنامه های خبرگزاری فارس در راستای مردمی شدن است. تغییرات بیشتری هم در راه است. چون شما برای فارس مهم هستید؛ شما سردبیر فارس هستید.

انتهای پیام/ ت 4

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول