اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کدام گروه‌ها هفته آینده پیشتاز بورس می‌شوند؟/ روند متعادل بورس در هفته گذشته

بورس در هفته ابتدایی تیرماه روندی متعادل داشت، اما کاهش قیمت نمادهای شاخص ساز باعث افت شاخص‌های عملکردی بازار سهام شد.

کدام گروه‌ها هفته آینده پیشتاز بورس می‌شوند؟/ روند متعادل بورس در هفته گذشته

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سرمایه در هفته ابتدایی تیرماه با دو روند کاملا متفاوت همراه بود. از یک سو شاخص کل به دلیل افت قیمت نمادهای بزرگ و شاخص ساز در گروه‌های مختلف با کاهش روبرو شد، اما شاخص کل هم‌وزن به دلیل استقبال سهامداران خرد از سهم های کوچک، روند متعادلی داشت.

به عبارت دیگر، بازار سرمایه در هفته گذشته به طور کلی عملکرد متعادل ‌تر و باثبات‌ تری نسبت به هفته گذشته داشت. این روزها به نظر می‌‌رسد فضای تردید و احتیاط بر بورس تهران حاکم است و سهامداران و فعالان بازار دست به عصا حرکت می‌کنند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، تا زمانی که بازار روند صعودی به خود نگیرد، فعلا خبری از ورود پول‌های قدرتمند به بازار نیست و پول‌های بزرگ منتظر افزایش ارزش معاملات برای ورود به بازار هستند. بازار سهام در هفته‌های گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بورس بوده است.

* کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی و آزاد، عامل رشد بورس

علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: در هفته آینده کماکان بازاری کم رونق با میل به صعود را شاهد خواهیم بود. با توجه به تورم پنهان در بطن اقتصاد شکست مقاومت سنگین محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در هفته‌های پیش ‌رو بسیار محتمل است.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی و با توجه به موضوعات مرتبط با موضوعات سیاسی و بین‌المللی، گروه‌‌های ریالی کماکان وضعیت با ثبات ‌تری در بازار خواهند داشت و اخبار مربوط به واگذاری خودروسازان نقش پیشتازی آنها را در تقاضاهای محدود بازار را بیشتر خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: تا زمانی که فاصله نرخ ارز نیمایی و نرخ بازار آزاد ارز به حداقل خود نزدیک می‌شود، می‌توان امیدوار بود سهم‌های دلاری نیز با رشد خوبی همراه شوند. زمانی که این نرخ ها نیز به تثبیت برسد می‌توان شاهد آرام گرفتن آنها در مدار صعودی بود.

* افت 1.3 درصدی شاخص کل

شاخص کل بورس در هفته ابتدایی تیرماه با افت کمی همراه شد. این شاخص در روز شنبه با افت 13 هزار و 59 به کار خود پایان داد و در روز یک شنبه نیز کاهش 18 هزار و 994 واحد را تجربه کرد، اما روز دوشنبه نوار افت در بورس پاره شد و شاخص کل با رشد دو هزار و 725 واحدی و روز سه شنبه نیز 10 هزار و 369 واحدی داشت. البته در روز پایانی هفته نیز این شاخص 719 واحد کاهش یافت.

در هفته ابتدایی تیرماه شاخص کل بورس در مجموع با کاهش 19 هزار و 678 واحدی روبرو شد و در سطح یک میلیون و 513 هزار و 715 واحدی قرار گرفت. بازدهی این شاخص در این هفته منفی 1.3 درصد بوده است.

* کاهش 811 واحدی شاخص کل هموزن

شاخص کل هموزن در روز شنبه با رشد 368 واحدی روبرو شد و در روز یکشنبه با تغییر روند افت چهار هزار و 977 واحدی و روز دوشنبه نیز کاهش 389 واحدی داشت. روز سه شنبه بازهم تغییر روند در شاخص کل هموزن ایجاد شد و سه هزار و 799 واحد رشد کرد و در روز چهارشنبه 388 واحد افزایش یافت.

شاخص کل هموزن در هفته گذشته با افت 811 واحدی که داشت، نسبت به هفته پایانی خردادماه به سطح 421 هزار و481 واحدی رسید. بازدهی این شاخص در این هفته منفی 19 صدم درصد بوده است.

* افت ارزش کل معاملات و معاملات خرد

در هفته گذشته میانگین ارزش کل معاملات به عدد 33 هزار و 125 میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته پایانی خردادماه با افت یک درصدی مواجه شده است.

میانگین ارزش معاملات خرد نیز با افت هفت درصدی به عدد سه هزار و 665 میلیارد تومان کاهش یافت. در این هفته جمع ارزش معاملات خرد به 18 هزار و 325 میلیارد تومان رسید.

حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی پول های خارج شده از بورس به این بازار بر می گردد و باعث ایجاد رونق در بورس و صعود شاخص‌های بازار سرمایه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول