اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نارضایتی بخش هوانوردی قرقیزستان از واگذاری فرودگاه‌ها به یک شرکت ترکیه ای

رئیس اتحادیه کارکنان هوانوردی قرقیزستان در خصوص واگذاری فرودگاه‌های ماناس و اوش به شرکت ترکیه‌ای گفت: فرودگاه ماناس می‌تواند به طور مستقل خود را مدیریت کند.

نارضایتی بخش هوانوردی قرقیزستان از واگذاری فرودگاه‌ها به یک شرکت ترکیه ای

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «کانی بیک کل میرزایوف» رئیس اتحادیه کارکنان هوانوردی قرقیزستان در خصوص واگذاری فرودگاه‌های ماناس و اوش به شرکت ترکیه‌ای گفت: فرودگاه ماناس می‌تواند به طور مستقل اموال خود را مدیریت کند.

وی افزود: سال گذشته فرودگاه بین المللی ماناس 4.5 میلیارد صوم سود برای دولت به ارمغان آورد. این مقدار قابل توجهی است. چرا نیمی از سود را به شرکت خارجی می‌دهند؟

رئیس اتحادیه کارکنان هوانوردی قرقیزستان ادامه داد: علاوه بر این، بازسازی فرودگاه‌های داخلی در کشور آغاز شده است. مدتهاست که کادر مجرب و کارآمد در ماناس مشغول به کار هستند. ما باید روی خرید هواپیمای جدید کار می‌کردیم که در این صورت وضعیت بهتر می‌‌شد.

وی گفت: فرودگاه‌های بین المللی ما به خودی خود تمام استانداردها را رعایت می‌کنند و ماناس پتانسیل عظیمی در حمل و نقل بار دارد. اکنون فقط 30 درصد استفاده شده است.

میرزایوف افزود که قبلاً کابینه وزیران وعده داده بود برای مدیریت خارجی فرودگاه‌ها، فضا رقابتی ایجاد کند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

خاطر نشان می‌شود که در آستانه جلسه عمومی مجلس، نماینده مجلس «ژانار آکایف» از «عاقل بیک جباراف» نخست وزیران خواسته بود تا فرودگاه‌ها را سامان دهد.

در مقابل جباراف  پاسخ داد که کابینه وزیران در حال مذاکره با شرکت ترکیه‌ای است. این شرکت ظرف دو سال حدود 450 میلیون دلار در بازسازی دو فرودگاه بیشکک و اوش سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: طرف ترکیه‌ای باندهای جدید، پایانه‌های هوایی جدید و ترمینال برای بار خواهد ساخت و قرار است ظرف دو هفته آینده اسناد آن امضا شود. ما پیشنهاد دادیم فرودگاه‌ها را به صورت 50 درصدی مدیریت کنیم و سود به همین صورت تقسیم شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول