اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

فارس من| قراردادها و رویدادهای مهم مالی دو باشگاه سرخابی باید افشا شود

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برخی هواداران دو تیم سرخابی نسبت به قراردادهای منعقده با بازیکنان و مربیان دغدغه دارند که بسیار مهم است، از زمان بورسی شدن این دو باشگاه حتما باید رویدادهای عمده مالی خود را در سایت کدال بورس افشا کنند.

فارس من| قراردادها و رویدادهای مهم مالی دو باشگاه سرخابی باید افشا شود

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ حسین قربان‌زاده رئیس کل سازمان خصوصی سازی در یادداشتی که برای انتشار در اختیار خبرنگار فارس قرار داد،‌ نوشت: برخی از هواداران دو تیم سرخابی نسبت به قراردادهای منعقده با بازیکنان و مربیان دغدغه دارند که بسیار مهم است.

از زمان بورسی شدن این دو باشگاه حتما باید رویدادهای عمده مالی خود را در سایت کدال بورس افشا کنند و متن کامل همه قراردادها را علاوه بر تنظیم‌گران تخصصی مانند سازمان لیگ و ... به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی سازی ارائه کنند.

دقت کنیم که منابع حاصل از افزایش سرمایه دو باشگاه به صورت کوتاه مدت سرمایه‌گذاری شده و هیات مدیره باشگاه اختیار دارد، از محل سود ماهانه این سرمایه‌گذاری هزینه کنند، اما از اصل منابع و تسهیلاتی که به پشتوانه این منابع اخذ می‌کنند، نمی‌توانند در امور جاری هزینه کنند و باید بدین ترتیب هزینه کنند: سرمایه‌گذاری ( حداقل ۶۵ درصد)، بازپرداخت بدهی‌های معوق (تا سقف ۲۵ درصد) و بازارگردانی سهام (تا سقف ده درصد) ، بنابراین برای پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان نمی‌توانند از اصل این منابع استفاده کنند و باید از منابع دیگر باشگاه اعم از کارگزاری، اسپانسری و ... استفاده کنند.

ضمنا در مورد بازگشایی نماد باشگاه استقلال همه کارها انجام شده و صرفا متوقف بر اعلام نظر حسابرس درباره صورت‌های مالی شش ماهه اصلاحی است که امیدوارم این هفته بازگشایی صورت پذیرد. پرسپولیس کمی عقب تر از این مراحل است و برای مستندسازی تلاش می‌کنند.

در مورد اخبار منتشره مبنی بر انتخاب یا انتصاب دو عضو هیات مدیره چون هنوز تشریفات مجمع انجام نشده رسمیت ندارد، تا قبل از بورسی شدن چون شرکت صددرصد دولتی بود انتخاب هیات مدیره به پیشنهاد وزارت ورزش و تایید دو عضو دیگر مجمع یعنی وزیر اقتصاد و دادگستری بود، اما بعد از بورسی شدن چون این دو باشگاه سهامدار غیردولت دارند، باید تشریفات برگزاری مجمع بورسی رعایت شود و اطلاعیه ده روز پیش از برگزاری مجمع منتشر شود و در دستور کار انتخاب اعضای هیات مدیره باشد که هنوز انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری فاس ،‌ برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «عدم استفاده از بیت‌المال برای پرداخت بدهی‌ سرخابی‌ها» خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول