اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تجارت 9میلیارد دلاری ایران در خرداد ماه/تراز تجاری آخرین ماه بهار مثبت 204میلیون دلار

سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی غیر نفتی کشور در خرداد ماه با رشد 3درصدی به 8.9میلیارد دلار رسید که با پیشتازی صادرات کشور از واردات در این ماه، تراز تجاری کشور مثبت 204میلیون دلار را نشان می‌دهد.

تجارت 9میلیارد دلاری ایران در خرداد ماه/تراز تجاری آخرین ماه بهار مثبت 204میلیون دلار

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک در مورد کارنامه یک ماهه  تجارت غیرنفتی کشور در خرداد ماه اظهار داشت:  تجارت غیرنفتی کشور در سومین ماه سال  با 13میلیون و 622هزار تن کالا به  هشت میلیارد و 902میلیون دلار رسید.

وی افزود:  سهم صادرات از این میزان تجارت خارجی غیر نفتی،10میلیون و 650هزار تن کالا و به ارزش چهار میلیارد و 553میلیون دلار بود و  واردات نیز سهم دو میلیون و 972هزار تنی کالا به ارزش  چهار میلیارد و 349میلیون دلار داشته است.

لطیفی در ادامه گفت: با تداوم  پیشتازی صادرات بر واردات، در خرداد ماه  تراز تجاری کشور مثبت 204میلیون دلار بوده است.

سخنگوی گمرک در مورد تغییرات تجارت در خرداد ماه بیان کرد: صادرات کشور در خرداد امسال نسبت به خرداد سال قبل تغییری در ارزش کالای صادراتی نداشته، اما  واردات کشور در این ماه  6.5درصد افزایش یافته است.

لطیفی در باره میزان ترانزیت خارجی در خرداد ماه گفت: یک میلیون و 114هزار تن کالای خارجی در این ماه از مسیر کشورمان عبور کرده که نسبت به خرداد سال گذشته 213هزار تن بیشتر بوده و با رشد  24درصدی همراه  بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول