اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«وین» میزبان دور جدید رایزنی‌های سیاسی تاجیکستان و اتریش

وزارت امور خارجه تاجیکستان از برگزاری دهمین دور رایزنی‌های سیاسی نهادهای دیپلماتیک این کشور و اتریش در وین، خبر داد.

«وین» میزبان دور جدید رایزنی‌های سیاسی تاجیکستان و اتریش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دهمین دور رایزنی‌های وزارتخانه‌های امور خارجه تاجیکستان و اتریش در وین برگزار شد.

هیات تاجیکستان در این مذاکرات را «فرهاد سلیم» معاون وزارت امور خارجه این کشور و طرف مقابل را «گرهارد زایلر» رئیس بخش اروپای شرقی، قفقاز جنوبی، آسیای مرکزی، سیاست همسایگی شرقی اتحادیه اروپا و شراکت شرقی اروپای مرکزی وزارت فدرال امور اروپایی و خارجی اتریش بر عهده داشتند.

در جریان این رایزنی وضعیت و چشم‌انداز توسعه همکاری چندجانبه بین تاجیکستان و اتریش بررسی و همچنین در خصوص موضوعات مهم بین المللی و منطقه‌ای مورد علاقه دو طرف، تبادل نظر  صورت گرفت.

دو طرف با رضایت از اینکه روابط دوجانبه بین تاجیکستان و اتریش به طور مداوم و هدفمند در همه زمینه‌ها در حال توسعه است، بر اهمیت همکاری دوشنبه و وین در چارچوب اجرای پروژه‌های راهبردی در خاک تاجیکستان تاکید کردند.

مقامات تاجیک و اتریشی همچنین به ضرورت توسعه همکاری بین تاجیکستان و اتحادیه اروپا اشاره و تقویت تعامل در سطوح دوجانبه و چندجانبه را مهم ارزیابی کردند.

معاون وزارت امور خارجه تاجیکستان قبل از این رایزنی‌ها همچنین با «پتر لانسکی تیفنتال» دبیرکل وزارتخانه فدرال امور اروپایی و خارجی اتریش دیدار و در خصوص موضوعات مهم در دستور کار همکاری دوجانبه و چشم‌انداز توسعه روابط متقابل سودمند با توجه ویژه به توسعه همکاری در  زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، انسانی و امنیتی تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین به همکاری سازنده تاجیکستان و اتریش در چارچوب سازمان‌های بین المللی در زمینه موضوعات اساسی دستور کار جهانی اشاره و آمادگی خود را برای ادامه تماس‌ و رایزنی‌های مفید در تمام سطوح در مورد موضوعات مهم همکاری تاجیکستان و اتریش و همکاری‌های منطقه‌ای، اعلام کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول