اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای افشاگری واقعی چهره آمریکای جنایتکار است

امام جمعه بادرود با اشاره به نام‌گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: اختصاص هفته‌ای با عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی می‌تواند آیینه‌ای برای انعکاس نفاق نوعی دورویی، دروغ‌گویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن واقعی چهره آمریکای جنایتکار باشد.

هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای افشاگری واقعی چهره آمریکای جنایتکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: از ششم تا دوازدهم تیرماه آمریکا جنایت‌هایی در ایران از جمله ترور و سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۶۰، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش و بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعث عراق در 8 تیرماه سال 1366 که به شهادت 110 نفر و مجروح شدن پنج هزار تن انجامید، مرتکب شد.

وی افزود: شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس که منجر به شهادت تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن هواپیما شد هم از جمله جنایات آمریکا بود که پس‌ از آن از فرمانده ناو تجلیل کردند و این‌همه نشان می‌دهد که آمریکا ناقض بزرگ حقوق بشر است نه حامی آن و آن‌ها در دنیا دیگر نمی‌توانند ادعای حمایت از حقوق بشر داشته باشند.

خطیب جمعه نطنز با اشاره به هفته مالیات گفت: انجام کارهای زیرساختی نیاز به پول دارد که از راه دریافت مالیات تأمین می‌شود، زیرساخت‌هایی در کشور با استفاده از منابع درآمدی مالیاتی مهیا می‌شوند که این زیرساخت‌ها شامل زیرساخت‌های عمومی، راه‌سازی و حمل‌ونقل عمومی، سیستم‌های حقوق، امنیت عمومی کشور، سیستم سلامت قوای نظامی، تحقیقات علمی فرهنگی هنری است.

یعقوبی با اشاره به فصل جابجایی مستأجران افزود: بسیاری از صاحب‌خانه‌ها اجاره را بیشتر کردند، این اجاره‌ها، برای مستأجران بسیار مشکل است، دراین‌باره از صاحب‌خانه‌ها انتظار می‌رود هوای مستأجران را داشته باشند، از حد متعارف خارج نشوند و انصاف را رعایت کنند، البته شنیده‌شده برخی صاحب‌خانه‌ها رعایت انصاف را دارند که از این عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی با تبریک صعود تیم فوتسال بانوان نطنز به لیگ برتر فوتسال کشور گفت: سرمایه‌گذاری در امر ورزش برکاتی به دنبال دارد و علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی سبب نشاط و شادمانی در جامعه می‌شود.

هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای افشاگری و نمایاندن واقعی چهره آمریکای جنایتکار است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار رئیس قوه قضائیه مبنی بر وظیفه مسؤولان به‌ویژه قوه قضاییه در سامان‌دهی فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی مردم در این فضا، اظهار کرد: مسؤولان در مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه نسبت به دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی که درخواست بسیاری از مردم متدین و دلسوزان نظام اسلامی است، دغدغه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بدون شک امنیت روانی ازجمله حقوق اجتماعی است، افزود: دستگاه قضایی باید از نگرانی و تخریب ذهن مردم به‌وسیله شایعات و اظهارات دروغ و هراس افکن افراد مشخص یا نامشخص در رسانه‌ها و فضای مجازی جلوگیری کند.

خطیب جمعه بادرود با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی خانواده نخستین کانون است که شخصیت افراد در آن شکل می‌گیرد خانواده شکل کوچکی از اجتماع و جامعه است، هر انسانی قبل از هرجایی در خانواده تربیت می‌شود درواقع خانواده یک کشور کوچک است که مدیریت آن خیلی مهم است.

وی با اشاره به حادثه تصادف هفته گذشته که در اتوبان کاشان اصفهان اتفاق افتاد، بیان کرد: وجود گارد ریل در اتوبان کاشان به اصفهان برای عدم تصادف در دنیا منسوخ‌ شده است و امروزه همه‌جا با نصب نیوجرسی اتوبان‌ها از هم جدا می‌شوند، یکی از کارآفرینان منطقه ما براثر برخورد با گارد ریل جان‌ خود را از دست داد و منطقه را عزادار کرد، از مسؤولان امر استان اصفهان می‌خواهیم که با نصب نیوجرسی جان مسافران و رانندگان را بیمه کند.

قاسمی با اشاره به نام‌گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: اختصاص هفته‌ای با عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی می‌تواند آیینه‌ای برای انعکاس نفاق نوعی دورویی، دروغ‌گویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن واقعی چهره آمریکای جنایتکار باشد.

انتهای پیام/63025/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول