اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاکید امام جمعه تبریز بر حذف سنت‌های غلط و ازدواج‌های پرتشریفات

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خانواده‌ها با ساده‌گیری، زمینه ازدواج جوانان بیشتری را فراهم کنند، گفت: اگر ازدواج ساده باشد در قدم‌های بعدی نیز زندگی آنان با خوشبختی همراه خواهد بود و سنت‌های غلطی که در زمینه ازدواج پرتشریفات وجود دارد، باید برداشته شود.

تاکید امام جمعه تبریز بر حذف سنت‌های غلط و ازدواج‌های پرتشریفات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: این هفته از ششم تیر تا دوازدهم تیر ماه به عنوان هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه، این ابتکار ارزنده متعلق به امام خامنه‌ای است، افزود: ششم تیر ماه در مسجد ابوذر مقام معظم رهبری مورد سوءقصد قرار گرفتند همچنین در هفتم تیر بمب‌گذاری در محل حزب جمهوری اسلامی واقع شد که شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران ایشان در آن محل حادثه تروریستی اتفاق افتاد همچنین در سردشت شاهد اولین حمله شیمیایی رژیم بعث توسط صدام علیه مردم مظلوم سردشت در استان آذربایجان‌غربی اتفاق افتاد که ۱۱۰ نفر از هموطنان ما در آن شهر به شهادت رسیدند و مظلومیت و رنج و جانبازی تعداد بی‌شماری از هموطنان ما در آن شهر تا به امروز ادامه دارد.

خطیب جمعه تبریز گفت: شهادت شهید صدوقی امام جمعه یزد را در نیز همین هفته داریم که توسط منافقین کوردل انجام شد و نهایتاً در ۱۲ تیرماه سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناوجنگی آمریکا که پایان هفته حقوق بشر آمریکایی را رقم می‌زند.

آل‌هاشم با بیان این مطلب که برخی از این اقدام‌های تروریستی توسط فرقه ضاله منافقین صورت گرفته، تاکید کرد: آنها امروز در آغوش همین کشورهای غربی و آمریکایی قرار گرفتند و علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند و برخی از این حرکت‌های تروریستی با حمایت آمریکایی‌ها اتفاق افتاده و برخی از آنها مثل حمله به هواپیمای جمهوری اسلامی توسط خود آمریکا در خلیج فارس روی داده است.

 امام جمعه تبریز با اشاره به شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا یادآور شد: نتیجه این اتفاقات این است که چهره عریان آمریکایی‌ها در پس پرده روابط بین‌الملل پنهان شده بود، آشکار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین  تصریح کرد: آمریکا با یک‌ جانب‌‌گرایی و تشدید تحریم‌های اقتصادی خارج از مجوز سازمان ملل با هدف اجبار به تغییر سیاست دولت‌ها مرتکب نقض فاحش و نظام‌مند حقوق بشر شده است  موضوعی که به تدریج منجر به سوءاستفاده از ابزارهای اقتصادی و تبدیل آن به تروریسم اقتصادی برای نیل به اهداف سیاسی شده و دورنمای نظام حقوق بشر را نیز با چالش‌های پیچیده‌ای مواجه کرده است. 

وی متذکر شد: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید‌کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم را برای دخالت‌های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم ساخته و به یکی از مهم‌ترین کشورهای ناقض حقوق بشر  و سر خط تروریسم در جهان تبدیل شده است.

احیای حج ابراهیمی یکی از ماموریت‌های تمدنی انقلاب اسلامی بود 

خطیب جمعه تبریز  در بخش دیگری از سخنان خود حج  را مظهر تمدن نوین اسلامی، نمایش بندگی، اخلاق و عامل وحدت اسلام و مسلمین دانست و بیان داشت: احیای حج ابراهیمی یکی از ماموریت‌های تمدنی انقلاب اسلامی بود که امام خمینی (ره) کار حضرت ابراهیم را در زمان خودش احیا کرد.

آل‌هاشم بر اهتمام حجاج بیت الله الحرام به تقویت وحدت دینی و فرهنگی مسلمین در فریضه حج تاکید کرد.

مظلومیت غدیر در حوزه هنر 

وی همچنین با بیان اینکه همه مسلمانان به ویژه هنرمندان باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنند، گفت: غدیر در حوزه هنر واقعا مظلوم است و باید از ظرفیت هنرمندان برای تبلیغ و تبیین غدیر استفاده شود و صدا و سیما در ایجاد شرور ، معرفت شناسی و جریان سازی غدیر تلاش مضاعفی کند.

ضرورت تلاش بر فلسفه فکری عدالت در جامعه و نحوه عدالتخواهی

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ابراز کرد: یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا رعایت عدالت  است.

وی افزود: یکی از راهکارهای عدالتخواهی کار فکری و مطالعاتی است و باید بر فلسفه فکری عدالت کار کنیم و هر چقدر می توانیم شعار اصلی عدالت را تقویت همگانی و روی پشتوانه و فلسفه بحثت عدالتخواهی تلاش کنیم.

تاکید بر حذف سنت‌های غلط و ازدواج‌های پرتشریفات

آل‌هاشم همچنین  با اشاره به اول ذیالحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، زندگی ائمه به خصوص این دو بزرگوار را در تمام شئون برای مسلمانان الگو دانست و ادامه داد: خانواده‌ها با ساده‌گیری، زمینه ازدواج جوانان بیشتری را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگر ازدواج ساده باشد در قدم‌های بعدی نیز زندگی آنان با خوشبختی همراه خواهد بود و سنت‌های غلطی که در زمینه ازدواج پر تشریفات وجود دارد، باید برداشته شود.

انتهای پیام/س/ ت 5

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول