اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صاحب‌خانه‌ها با مستأجران در اخذ اجاره و رهن مراعات کنند

امام جمعه اصفهان، با اشاره به تاکید روایاتی درخصوص رعایت حال همسایگان، گفت: سعی کنید نسبت به مستأجران خود در این شرایط سخت اقتصادی در اخذ اجاره و رهن مراعات کنید.

صاحب‌خانه‌ها با مستأجران در اخذ اجاره و رهن مراعات کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر اصفهان، با اشاره به تاکید روایاتی درخصوص رعایت حال همسایگان اظهار داشت: سعی کنید نسبت به مستأجران خود در این شرایط سخت اقتصادی در اخذ اجاره و رهن مراعات کنید.

وی ادامه داد: شرایط جنگ اقتصادی و اتفاقات بین المللی برای تغذیه جهانی بحران ایجاد کرده است، مسؤولان هم درصدد رفع مشکلات هستند و لازم است با اتحاد از این بحران ها عبور کنیم.

طباطبایی‌نژاد با تبریک مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، افزود: تک فرزندی شدن موجب محرومیت فرزند از نعمت خواهر و برادر است و احساس کمبود خواهر، برادر، عمه، خاله، عمو و دایی در حال و آینده برای کودکان زیان روحی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه رفتار والدین در تربیت فرزند بسیار موثر است، افزود: لازم است با رعایت اخلاق و تقویت عملی راست‌گویی و سایر صفات شایسته کودک را تربیت کرد و نگران این نبود که افزایش تعداد فرزندان ما را از تربیت فرزندان بازمی‌دارد.

طباطبائی‌نژاد روزعرفه، عید قربان، عید غدیر، نزول آیات هل اتی، نزول آیه اطاعت و تولد برخی از ائمه (ع) را ازجمله مناسبت‌های این ماه برشمرد و افزود: ماه‌دی‌الحجه ماه بزرگی است و کل این ماه را می‌توان ماه ولایت و امامت دانست، لازم است با بهره‌گیری از فرصت‌های معنوی این ماه در راستای توبه و بازگشت استفاده کرد.

امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه اول نماز در ادامه بیان ویژگی‌های مومن از منظر آیات و روایات، گفت: ایمان اعتقاد به قلب، اقرار به زبان و عمل با اعضای بدن است.

وی تصریح کرد: رشد فهم و درک و‌ پیشرفت انسان وجه تمایز حیات انسانی و حیات حیوانی است و بالاتر از این دو حیات طیبه‌ای است که در سایه ایمان و عمل صالح محقق می‌شود و به واسطه این حیات است که انسان دنبال حق و حقیقت و بصیرت دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول