اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دولت در مساله مسکن و ازدواج جوانان ورود جدی و عملیاتی داشته باشد

امام جمعه موقت قزوین گفت: در شرایط فعلی جوانان برای ازدواج، با مشکل مسکن مواجه هستند و حتی بسیاری از مشمولان طرح نهضت ملی مسکن انصراف داده‌اند، انتظار می رود دولت سیزدهم در این زمینه به‌طور جدی‌تر ورود کنند.

دولت در مساله مسکن و ازدواج جوانان ورود جدی و عملیاتی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام‌ سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع)، اظهار کرد: ازدواج به رفع نیازها و غرایز طبیعی ختم نمی‌شود، فردی که زمینه را به خوبی مهیا کرده تا همسرش در مسیر طاعت خدا و جهاد گام بردارد، نیمی از تقوا را در زندگی رعایت کرده است.

وی تصریح کرد: ازدواج‌های دیرهنگام، ازدواج‌های سفید و تبلیغ در این خصوص از برنامه‌ ریزی‌های دشمنان که متأسفانه دشمن در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده است.

امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: امروز می‌بینیم یک سلبریتی که الگوی بسیاری از جوانان است، در معرفی خود در رسانه ملی با افتخار از مجرد بودن خود سخن می‌گوید.

خضری ادامه داد: این روزها شاهدیم که جوانان برای ازدواج، با مشکل مسکن مواجه هستند و حتی بسیاری از مشمولان طرح نهضت ملی مسکن انصراف داده‌اند، در چنین شرایطی انتظار داریم دولت سیزدهم در این زمینه به‌طور جدی‌تر ورود کنند ضمن اینکه خیران هم می‌توانند برای تأمین مسکن جوانان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص ازدواج جوانان علاوه‌بر مشکلات اقتصادی شاهد برخی تفکرات بازدارنده از سوی برخی خانواده‌ها هستیم که در این راستا نیز دستگاه‌های متولی فرهنگ باید برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت متقین در مسیر گام دوم انقلاب، عنوان کرد: برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، شناخت گذشته لازم است و جوانانی در این امر موفق هستند که گذشته انقلاب اسلامی را به خوبی شناخته باشند.  

خضری با تأکید بر اینکه مژده یاری از سوی خداوند، تصریح کرد: بعد از انقلاب بارها با مشکلات و فضای غم‌انگیز در جامعه مواجه شدیم و در شرایط امروز جوانان با حملات جنگ‌ نرم دشمن دچار ناامیدی می‌شوند درحالی‌که نباید از نصرت الهی غافل شد زیرا ناامیدی در برابر توانایی‌های پروردگار معنا ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری مسؤولیت‌ها را مشخص و در این راستا دولت را به کار جهادی، ملت را به جهاد تبیین و مجلس را به قانون‌گذاری جهادی دعوت کرده‌اند.  

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب به مجلس شورای اسلامی، گفت: رهبری به مجلس تذکر دادند که در سنگر قانون‌گذاری بمانند و در سنگر انتصابات ورود نکنند چون وظیفه‌شان در حوزه دیگری است، برای مجلس انقلابی بد است که سه بار از رهبر معظم انقلاب تذکر بگیرد بنابراین مجلس باید به این موضوع دقت و توجه ویژه را داشته باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول