اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دستورات ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی کشتی‌ها در بندر شهید رجایی

رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور چندین باره در بندر شهید رجایی، دستورات ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی کشتی‌ها در لنگرگاههای این بندر صادر کرد.

دستورات ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی کشتی‌ها در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

در جریان این بازدید، جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و مسئولین اداره بنادر و کشتیرانی و گمرکات استان برگزار شد.
 


 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این جلسه، دستورات لازم را به منظور تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبارها و گمرکات صادر کرد. 

مجتبی قهرمانی همچنین بر لزوم جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالاهای ثبت سفارش شده در لنگرگاه‌ها و ترخیص سریع محموله‌های آنها تأکید کرد. 
 


در ادامه، مسؤولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بنادر استان و بندر شهید رجایی بندرعباس ارائه کردند.

 بر اساس آمار، گمرک شهید رجایی بندرعباس، بزرگترین گمرک ایران است که به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد همچنین سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا در بندر این گمرک تخلیه و بارگیری می‌شود که این رقم معادل تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالا‌های کانتینری کشور است.

به گزارش فارس، پرداخت هزینه معطلی کشتی‌های در لنگرهای بنادر (دموراژ) برای تخلیه محموله خود بر عهده کشورمان است که گاه سبب افزایش چند برابری قیمت یک محصول وارداتی به کشور می‌شود.

انتهای پیام / ۳۷۲۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول