اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با من به مذاکرات ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه گفت: علی باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو‌ تحریم‌ها ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان: باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با من به مذاکرات ادامه می‌دهد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (جمعه) دهم تیر ماه در پی برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در توئیتی نوشت: دکتر باقری (معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران) با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو‌ تحریم‌ها ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما با قدرت و منطق به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه بیان کرد: واقع بینی آمریکا و اخذ تضمین پایدار در نفع کامل اقتصادی ایران از توافق، می‌تواند نتیجه مذاکرات را ثمربخش کند.

به گزارش فارس، پس از سفر اخیر جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق شد که مذاکرات رفع تحریم‌ها که ۲۰ اسفند در وین دچار وقفه شده بود، پس از سه و ماه و نیم از سر گرفته شود و در همین راستا روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم تیرماه مذاکرات رفع تحریم‌ها به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و با واسطه انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در دوحه برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان چهارشنبه شب پس از پایان این مذاکرات در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است. ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است. 

امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: (علی باقری) مذاکره کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می‌دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم. (اینجا بخوانید)

سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت خارجه درباره این مذاکرات گفته بود: آنچه در مذاکرات انجام می‌دهیم اولا درباره ابعاد هسته‌ای نیست، چون ابعاد هسته‌ای یک بار جمع بندی شده و تنها درباره بخش‌های اختلافی است که در خصوص رفع تحریم‌ها باقی مانده است. آنچه انجام می‌شود فقط در مورد چند موضوع باقیمانده در حوزه رفع تحریم‌هاست ولذا هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده نخواهد شد و چیزی هم کاسته نخواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان سه‌شنبه شب هفتم تیر ماه و همزمان با آغاز مذاکرات دوحه در جمع دیپلمات ها و کارکنان سفارت ایران در ترکمنستان عنوان کرده بود: برای رسیدن به توافق خوب، پایدار و قوی آمادگی داریم و جدی هستیم. ما جدی هستیم و از خطوط قرمز خود به هیچ وجه عبور نخواهیم کرد. خطوط قرمزی که در مذاکرات ترسیم شده در سطح سیاستگذاری و تصمیم گیری در کشور، مبتنی بر تامین حداکثری منافع ملی کشور است و این موضوعی است که نسل‌های بعدی نیز درباره آن قضاوت خواهند کرد.معتقدم اگر طرف آمریکایی نیت جدی داشته باشد و واقع بینانه برخورد کند، توافق در این مرحله و در این دور از مذاکرات در دسترس است. (جزییات بیشتر)

پس از پایان این مذاکرات دو روزه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات دوحه با بیان این‌که نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح و طرف مقابل نیز ملاحظاتش را ارائه کرد، گفت: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفت‌وگوها، باقری و مورا در تماس خواهند بود.

انتهای پیام/ ت 90

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول