اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فرمانده کل ارتش: فرماندهان دانشگاه‌های افسری باید در سواد رسانه‌ای به اجتهاد برسند

امیر سرلشکر موسوی گفت: فرماندهان دانشگاه‌های افسری و مراکز درجه‌داری باید در سواد رسانه‌ای به اجتهاد برسند و درجه‌داران و افسران خود را نیز اینگونه تربیت کنند تا حق و باطل و راست و دروغ را تشخیص دهند.

فرمانده کل ارتش:  فرماندهان دانشگاه‌های افسری باید در سواد رسانه‌ای به اجتهاد برسند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست تربیتی فرماندهان مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «گام دوم ــ آمادگی برای ظهور»، صبح امروز با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده کل قوا، حجت‌الاسلام سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، فرماندهان نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، دریایی، جانشین نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان، مسئولان عالی رتبه و فرماندهان مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این نشست اظهار داشت: این همایش مهم‌ترین همایش ۵ ساله فرماندهی بنده است که اگر درست به اهدافش برسد یک نقطه بسیار مهم در تاریخ ارتش و بلکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: نقطه عطف بیانیه گام دوم آمادگی برای ظهور است، همه جهان و همه عالم مخاطب این فرمان است، ولی اولین کسانی که باید بیانیه گام دوم انقلاب را دنبال کنند نیرو‌های مسلح هستند که تحت فرماندهی مستقیم و بی واسطه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) قرار دارند. اقدامات زیادی باید در راستای اجرای این فرمان در ارتش صورت بگیرد که یکی از مهمترین آن‌ها، تربیت افسران و درجه‌داران شایسته، آماده و مستحق ظهور است که ارتش در این صورت ارتشِ آماده ظهور است.

فرمانده کل ارتش خطاب به فرماندهان مراکز آموزشی تصریح کرد: تربیت افسران و درجه‌داران شایسته ظهور، شرط لازم آمادگی ارتش برای ظهور است و وظیفه و تربیت و آموزش چنین افسرانی از وظایف شما فرماندهان مراکز آموزشی است.

وی با اشاره به الگوپذیری درجه‌داران و افسران از فرماندهان خود گفت: این جمع یکی از مهم‌ترین، سنگین ترین، حساس‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین مسئولیت‌ها و وظایف را برعهده دارند و آن تربیت افسران و درجه داران منتظرِ ظهور است.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: شما سوزن‌بان تغییر ریل هستید که تعیین می‌کنید قطار ارتش در آینده به کدام ایستگاه یا به سمت کدام هدف حرکت کند. فکر تربیت افسر و درجه دار منتظر ظهور باید دغدغه همه در هر لحظه باشد. باید دائماً به این فکر کنید که اگر این جمعه همان جمعه باشد که منتظر آن هستیم، آیا ما در ارتش حضرت امام عصر پذیرفته خواهیم شد و چه جایگاهی در آن داریم؟ آموزش‌ها و رفتار و منش ما باید منطبق بر این تفکر باشد که اگر این درجه دار و افسر در ارتش حضرت امام عصر (عج) پذیرفته نشود حسرت و عدم حسرت و عذاب این عدم پذیرش تا ابد با ما خواهد بود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه «ولایت مداری و ولایت محوری»، «نهادینه کردن ارزش‌های معنوی و اخلاقی»، «اتکای ویژه بر ارتقای توانمندی‌ها و دانایی‌ها»، «توجه ویژه به علم و پژوهش و تربیت جسم» از جمله الزامات آمادگی برای ظهور است گفت: شما به عنوان فرماندهان فرمانده تربیت کن و پرورش دهنده استخوان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران باید بیش از هر کسی سواد و درک رسانه‌ای داشته باشید که هیچگاه فریب مافیای رسانه‌ای دشمنان را نخورید.

وی افزود: فرماندهان دانشگاه‌های افسری و مراکز درجه داری باید در سواد رسانه‌ای به اجتهاد برسند و درجه‌داران و افسران خود را نیز اینگونه تربیت کنند تا حق و باطل و راست و دروغ را تشخیص دهند.

سرلشکر موسوی «مدیریت بر معیشت و اقتصاد خود و خانواده»، «ساده زیستی» و «باخبر بودن از زیر دستان را از دیگر الزامات آمادگی برای ظهور دانست.

فرمانده کل ارتش در پایان تصریح کرد:کارکنان ارتش باید علاوه بر الگو بودن، الگو ارائه کنند. چرا که هیچ جایی مستعد‌تر و آماده‌تر از ارتش برای الگو شدن و ارائه کردن الگو نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول