اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور وارد مدار بهره برداری می شود.

افتتاح بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد:با اتمام عملیات اجرایی پروژه ساخت پایانه زیرزمینی اکباتان، این زیرساخت عمرانی ظرف روزهای آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد؛ اتفاقی بزرگ و مهم برای خط ۴مترو تهران که نه تنها خدمات تعمیر و نگهداری از واگن های فعال در این خط را تسهیل می سازد بلکه امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها را نیز میسر می سازد. 

وی افزود:خط ۴ مترو پیش از این صرفاً از خدمات فاز نخست پایانه شهید کلاهدوز بهره مند بود اما با افتتاح پایانه اکباتان که بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور به حساب می آید، روند سرویس دهی به قطارهای این خط و همچنین مسافرگیری واگن ها شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت. 

عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه اکباتان که در ۲ طبقه و با ۷۰هزار مترمربع زیربنا طراحی شده است، از سال ۱۳۸۷شروع و امروز شاهد بهره برداری از فاز نخست آن هستیم. 

 درستی در ادامه با اشاره به بخشی از ویژگی های  شاخص پایانه اکباتان گفت: به لحاظ ملاحظات منظر شهری و مداخلات بافت محلی منطقه، احداث پایانه اکباتان به صورت زیرزمینی صورت گرفت تا ضمن رعایت ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای ساکنان این محدوده از شهر ایجاد شود. 

گفتنی است، این پایانه با کاربری های اداری وخدمات فنی- مهندسی، ظرفیت پذیرش ۲۱ رام را دارا بوده و ۹خط ریلی آن دارای جایگاه تعمیرات دوره ای و سرویس قطارها است. اجرای بارانداز، جرثقیل دروازه ای و سیستم هوای فشرده از دیگر خصوصیات پایانه اکباتان به شمار می آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول