اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اعزام 37 هزار ایرانی به عربستان/ مسجدالنبی در آستانه حج تمتع خلوت شد+فیلم

حدود 37 هزار ایرانی تا پایان امروز به حج تمتع مشرف می‌شوند. همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام حج تمتع، مسجدالنبی نسبت به هفته‌های گذشته خلوت‌تر و مسجدالحرام شلوغ‌تر شده است.

اعزام 37 هزار ایرانی به عربستان/ مسجدالنبی در آستانه حج تمتع خلوت شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اعزام زائران کشورمان به حج تمتع در حال انجام است و با اتمام اعزام کاروان‌های مدینه اول، تا پایان مناسک حج تمتع، هیچ پروازی به فرودگاه مدینه نداریم و همه پروازها به فرودگاه جده صورت می‌گیرد.

 

حضور زائران کشورهای مختلف در مسجدالحرام؛ روز گذشته

روند اعزام زائران تا ۱۳ تیرماه ادامه دارد و تا امشب حدود ۳۷ هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند. همچنین با توجه به پایان اعزام زائران به مدینه منوره، افرادی که طی روزهای اخیر به این شهر مشرف شدند، در حال سفر به مکه مکرمه هستند تا در عملیات حج تمتع شرکت کنند. بر همین اساس، هر روز بر تعداد زائران مکه مکرمه افزوده می‌شود و اکنون روزانه هزاران نفر به طواف خانه خدا می‌پردازند.

هم‌اکنون کمتر از ۳ هزار ایرانی در مدینه منوره حضور دارند؛ این امر در حالی است که از آغاز اعزام زائران به مدینه، ۲۰ هزار و ۳۲۰ زائر در قالب ۸۹ پرواز وارد مدینه منوره شده‌اند که از این تعداد، ۱۷ هزار نفر پس از ۶ روز حضور در مدینه منوره، عازم مکه مکرمه شده‌اند.

 

خلوت شدن مسجدالنبی؛ شب گذشته

در روزهای اخیر تعداد زائران خانه خدا در حال افزایش است و زائران کشورهای مختلف در مکه مکرمه حضور دارند و مدینه منوره خلوت‌تر شده است؛ به طوری که نه تنها زائران ایرانی، بلکه زائران سایر کشورها هم در حال عزیمت به مکه مکرمه هستند تا در کنار سایر زائران برای حج تمتع آماده شوند.

بیش از ۱۶ هزار زائر مدینه دوم تاکنون به فرودگاه جده منتقل شده‌اند و روند اعزام زائران ادامه دارد و تا ۱۳ تیرماه همه زائران کشورمان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

امسال یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند و عملیات حج تمتع از هشتم ذیالحجه آغاز می‌شود. بر همین اساس، همه زائران تا روز چهارشنبه هفته جاری به عربستان منتقل می‌شود و خانه خدا پس از ۲ سال تعطیلی برای زائران خارجی، شاهد حضور ۸۵۰ هزار زائر از کشورهای مختلف است. همچنین ۱۵۰ هزار نفر از زائران حج تمتع سال جاری از افراد ساکن عربستان هستند.

به گزارش فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر به حج تمتع مشرف می‌شوند و زائران تا هفتم مرداد به کشور بازمی‌گردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول