اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تلفیق صدا با هنر توسط شرکتی خلاق

تولید محتوای صوتی یکی از حوزه‌هایی است که تلفیق آن با فیلم، پویانمایی یا بازی باعث ایجاد جذابیت بیشتر می‌شود که وجود خلاقیت در آن بسیار نیاز است.

تلفیق صدا با هنر توسط شرکتی خلاق

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،از زمانی که هنرهای نمایشی رواج یافت، موسیقی تقریباً جزو جدا‌ناپذیر آن شد. حتی در سال‌های دور که پویانمایی و فیلم به شکل امروزی وجود نداشت، موسیقی با انواع مختلف اجرا همراه بود. درواقع از مدت‌ها قبل، موسیقی با فیلم و تئاتر و انواع مختلف نمایش عجین شده است.

تلفیق صدا با هنر

همواره یک فیلم، پویانمایی، بازی یا به‌طورکلی محتوای تصویری برای تأثیرگذاری بیشتر و جذاب‌تر شدن نیاز به موسیقی دارد، موسیقی هنری است که به‌تنهایی و هم در تلفیق با هنرهای دیگر کاربرد زیادی دارد، موسیقی فیلم یا پویانمایی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کاربردهای این هنر است که در برخی از موارد به فیلم جانی دوباره می‌دهد.

تولید محتوای صوتی تبدیل به یک صنعت بزرگ در دنیا شده است و شرکت‌های مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند. در ایران نیز شرکت‌های خلاق زیادی تاکنون در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

تولید محتوای صوتی استاندارد

شرکت خلاق زمرد سریر مهر در حوزه تولید محتوای صوتی برای فیلم‌ها، پویانمایی‌ها و بازی‌ها فعالیت انجام می‌دهد. این شرکت خلاق تاکنون توانسته موسیقی متن برای فیلم، پویانمایی، مستند و بازی تولید کند، همچنین نریشن، دوبله و صداگذاری نیز انجام داده است.

محتوای صوتی تولید شده در این شرکت خلاق استاندارد است و به لحاظ جذابیت علی‌رغم اینکه ریشه موزیک ایرانی در آن پررنگ است اما ترجمه محتوای کلامی آن برای مخاطبین دیگر کشورها نیز جذابیت دارد.

ترویج و توسعه شرکت‌های خلاق در حوزه تولید محتوای تصویری و صوتی یکی از فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود که این هدف در راستای تولید آثار استاندارد و فاخر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول