اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح‌های فناورانه اصلاح نژاد دام سبک در کشور

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور گفت: طرح‌های فناورانه مختلفی در حوزه اصلاح نژاد دام سبک در کشور تهیه و ارائه شده و جهاد دانشگاهی موظف است از طرح‌های علمی و فناورانه ملی حمایت کند.

اجرای طرح‌های فناورانه اصلاح نژاد دام سبک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، پیش از ظهر امروز در جریان سفر مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور به سمنان، ضمن بازدید از روند ساخت مرکز اصلاح نژاد گوسفند سنگسری و مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی در شهرستان مهدی‌شهر، در نشستی روند پیشرفت راه‌اندازی این مرکز بررسی شد.

داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور در این نشست اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی، شتاب‌دهنده طرح ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر است.

وی گفت: راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی، یک طرح ملی و فناورانه بوده و زیرساخت بسیار مناسبی از لحاظ فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاه و نیروی انسانی متخصص فراهم شده است.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور با برشمردن ویژگی‌های یک طرح فناورانه در جهاد دانشگاهی افزود: طرح‌های فناورانه مختلفی در حوزه اصلاح نژاد دام سبک در کشور تهیه و ارائه شده، اما طرح اصلاح نژاد و به‌نژاد دام گوسفند سنگسری از سوی جهاد دانشگاهی استان سمنان جدا از اینکه یک طرح ملی محسوب می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصر به این اقلیم و منطقه است، حفاظت از این ژن و نژاد دامی و همچنین آمیخته‌گری و معرفی یک نژاد برتر و بهتر، از ویژگی‌های این طرح فناورانه است.

یزدانی عنوان کرد: همکاران ما با در جهاد دانشگاهی استان سمنان تلاش کنند تا جایگاه خودشان را در این زنجیره پیدا کنند، هدف از این طرح را مشخص کنند و با نیروی انسانی متخصص کار را پیش ببرند، ضمن اینکه باید نگاه ملی در اجرای این طرح وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه دام سبک و سنگین، در پژوهشگاه رویان و پژوهشکده ابن سینا در یکی دو سال گذشته توفیقات خوبی داشته است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت این مجموعه علمی و پربار در جهت پیشرفت این طرح در استان سمنان استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: ما موظف هستیم از طرح‌های علمی و فناورانه ملی حمایت کنیم و در همین راستا از تمام ظرفیت و توانمندی موجود در مجموعه جهاد دانشگاهی کل کشور برای پیشبرد اهداف و اجرای مطلوب پروژه‌ها و طرح‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول