اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خرید تجهیزات آزمایشگاه مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاد دانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی این استان در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

خرید تجهیزات آزمایشگاه مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پیشرفت راه‌اندازی مرکز ‌به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی استان سمنان که با حضور مدیرکل کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد، از مرکز اصلاح نژاد و به‌نژاد دام سبک گوسفند سنگسری به‌عنوان یک نقطه عطف در رشد و توسعه صنعت دامپروری در این استان نام برد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان  گفت: پروژه احداث مرکز اصلاح نژاد و مرکز به‌نژاد دامی با تکیه‌بر دام سبک به‌عنوان یک طرح ملی فناورانه توسط جهاد دانشگاهی استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح فناورانه در راستای تحقق شعار سال و توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و در قالب یک ایستگاه تخصصی عملیاتی می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک بازوی اجرایی به اجرایی شدن بهتر طرح ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: جهاد دانشگاهی در سطح ملی و با اتکا به دو پژوهشگاه بزرگ رویان و ابن‌سینا از توانمندی بسیار بالایی در این بخش برخوردار است که انتقال دانش آن می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر این استان نیز کمک کند.

منصفی‌راد از ارتباط و تعامل خوب بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک فرصت مناسب برای اجرایی شدن این طرح ملی و ارتقای سطح همکاری‌های جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی در استان سمنان یاد کرد و افزود: راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی استان به‌عنوان یک طرح فناورانه به تأیید جهاد دانشگاهی کشور رسیده و بخشی از اعتبارات آن نیز تأمین شده است.

وی از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاد دانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و عنوان کرد: تجهیزات متعددی خریداری شده و در مرحله نخست راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد دامی سبک این آزمایشگاه افتتاح خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌های خوبی که در سطح ملی و استانی از این پروژه انجام می‌شود، با راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد و به‌نژاد دامی و ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دامپروری در استان سمنان و به‌خصوص شهرستان مهدی‌شهر فراهم شود.

در این نشست مدیر گروه نظارت و ارزیابی کشاورزی و منابع طبیعی و مدیر گروه پروژه‌یابی و پیگیری طرح‌ها و معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول