اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

5 تصمیم جدید شورای عالی بورس/ تسهیل در افزایش سرمایه شرکت‌های سهام عدالت

شورای عالی بورس در جدیدترین تصمیمات خود تسهیل در افزایش سرمایه شرکت‌های سهام عدالت را به تصویب رساند.

5 تصمیم جدید شورای عالی بورس/ تسهیل در افزایش سرمایه شرکت‌های سهام عدالت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی بورس، گزارشی از آخرین وضعیت بازار سرمایه و صنایع بورسی و تاثیر تصمیمات وزارت نیرو درباره مدیریت مصرف برق بر صنایع مطرح و مقرر شد وزیر اقتصاد با هماهنگی وزیر صنعت طی مکاتباتی با وزارت نیرو و هیئت دولت پیگیر اتخاذ تصمیمات مناسب جهت مدیریت تخصیص برق صنایع در هفته‌های اوج مصرف برق باشد.

همچنین در این جلسه، درباره نحوه مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی و غیر بورسی سهام عدالت تصمیماتی اتخاذ شد تا فرایند افزایش سرمایه این شرکت‌ها تسهیل و تعیین تکلیف شود.

اصلاحات پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار در دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار قابل معامله در بورس انرژی و ایجاد امکان انجام معاملات گواهی صرفه‌جویی انرژی به تصویب رسید.

در ادامه، در راستای حفظ حقوق سهامداران حقیقی و حقوقی مقرر شد مبالغ جرایم مندرج در ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی که متوجه ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام و نیز مدیران آنهاست، متناسب با شاخص تورم اعلامی بانک مرکزی تعدیل شده و جهت تصویب به هیئت دولت پیشنهاد شود. بر اساس قانون کف و سقف جرایم هر ۳ سال یک بار با پیشنهاد شورای عالی بورس در هیات وزیران به تصویب می‌رسد.

همچنین در جدیدترین جلسه شورای عالی بورس، به پیشنهاد علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی و با تصویب اعضای شورای عالی بورس، مقرر شد گواهی سپرده خرید سکه طلا طرح امام، پس از تایید کمیته فقهی سازمان به عنوان ابزار مالی در بازار سرمایه پذیرفته و درج شود.

به گزارش فارس، طی روزهای گذشته بازار سرمایه با روندی نزولی همراه شده است که این مساله لزوم تصمیم گیری در شورای عالی بورس در این زمینه را جدی تر می کند.

انتهای پیام/ ت 23

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول