اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابتکار جدید صنعاء برای فرستاده سازمان به منظور بازگشایی تمامی مسیرهای یمن

کمیته نظامی ملی یمن در اردن با معاون فرستاده سازمان ملل دیدار و طرحی را برای بازگشایی تمامی مسیرهای این کشور پیشنهاد کرد.

ابتکار جدید صنعاء برای فرستاده سازمان به منظور بازگشایی تمامی مسیرهای یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته نظامی ملی یمن به ریاست «یحیی الرزامی» امروز شنبه در امان پایتخت اردن با معاون فرستاده سازمان ملل دیدار کرد.

پایگاه خبری العهد به نقل از «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گزارش داد که نشست با معاون فرستاده سازمان ملل، بدون حضور ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی صورت گرفته است.

العزی تأکید کرد: برای این مشکلاتی که دشمنان ما به وجود می‌آورند، هیچ دلیلی جز لجاجت و مانع‌تراشی وجود ندارد و ائتلاف متجاوز، یک بار با عدم حضور این کار را انجام می‌دهد و گاهی هم با اصرار بر خواسته‌هایی که جایگزین یک راه‌حل جامع شود.

این کمیته یمنی ضمن ابراز تأسف از رفتار هیأت طرف مقابل برای مانع‌تراشی در مسیر رایزنی‌های تحت نظارت سازمان ملل، تصریح کرد، عدم حضور هیأت طرف مقابل به خاطر ایجاد مشکلاتی است تا از هر گونه پیشرفت در مسیر گفت‌وگوها جلوگیری کند.

این کمیته تأکید کرد: اصرار طرف مقابل بر طی یک مسیر خاص و نادیده گرفتن سایر مسیرهایی که راهکار به شمار می‌رود، نشان می‌دهد که مقاصد این طرف، خصمانه است و تحقق چنین شروطی در یک راه حل جامع است، نه آتش بس موقت که بندهای آن برای همه روشن است.

در بیانیه این نهاد یمنی آمده است که کمیته مذکور قصد دارد به محض بازگشت به صنعاء، بر اساس ابتکار عمل یکجانبه خود، مسیرها را بازگشایی کند

این کمیته تاکید کرد که با وجود تعلل مزدوران ائتلاف متجاوز و پافشاری آنان در رد هر نوع راه حل و ابتکار ارائه شده از سوی صنعاء، تلاش خواهد کرد راه‌حلهایی پیدا کند که منجر به باز گشایی جاده‌های استانهای یمن از جمله «تعز» شود.

کمیته مذکور همچنین به سازمان ملل پیام داد و برای بازگشایی فوری مسیرهای «صالة – أبعر – الصرمین – الدمنة – الحوبان – صنعاء» ، و «الراهدة – کرش – الحوبان –صنعاء» اعلام آمادگی کرد؛ مشروط به اینکه از سایر مسیرهایی که سازمان ملل پیشنهاد بازگشایی آن را مطرح کرد، در اقدامات خصمانه استفاده نشود، ولی ائتلاف متجاوز همه این راه حلها را رد می‌کند.

«رشاد العلیمی» عضو هیأت مذاکره کننده ائتلاف سعودی که در ریاض مستقر است، یکشنبه گذشته در دیدار با فرستاده سازمان ملل گفت که این مذاکرات را قبول ندارد و باید متوقف شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول