اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چتر ضد پهپادی یونان علیه هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه

رسانه‌های یونانی از طرح مخفیانه برای مقابله با پهپادهای ترکیه و کور کردن آن‌ها‌ خبر دادند.

چتر ضد پهپادی یونان علیه هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یونانی شبانگاه شنبه از اجرای طرح مخفیانه برای مقابله پهپادهای ترکیه‌ خبر دادند.

به گزارش روزنامه «اکاثیمرینی» این طرح در دو ماه گذشته به صورت کاملا محرمانه اجرا شده است، یک چتر واقعی برای مقابله با پهپادهای ترکیه در جزایر و نقاط حساس سراسر یونان در حال راه‌اندازی است.

این سامانه در حال استقرار که از فناوری (رژیم) اسرائیل استفاده می‌کند، اساساً به گونه‌ای عمل می‌کند که درقابلیت پرواز پهپادهای دشمن بالقوه ایجاد اختلال می‌کند. هدف این سامانه اساساً «کور کردن» پهپادهای تهدید کننده است تا آنها نتوانند ماموریت خود را کامل کنند.

این سامانه نسخه‌ای ضد پهپاد با نیازهای خاص یونان و سازگار شده است. جزئیات این برنامه در هفته‌های اخیر به بیرون درز پیدا کرد که باعث آزردگی دولتمردان یونان شد.

این در حالی است که روز دوشنبه طرح خرید سه فروند پهپاد  «ام کیو-۹» آمریکا با ایستگاه‌های فرماندهی آنها با هزینه‌ای حدود ۴۰۰ میلیون یورو به کمیسیون مربوطه در مجلس یونان ارائه می‌شود.

در رویدادی دیگر، همزمان با واکنش مثبت آمریکا به نوسازی جنگنده‌های «اف-۱۶ بلاک» نیروی هوایی ترکیه، یونان نیز خواستار خرید شماری جگنده نسل پنجم از ایالات متحده شد.

 «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان هنگام سخنرانی در نشست سران ناتو در «مادرید» در روزهای گذشته گفت که یونان نامه درخواستی برای خرید جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵ لایتنینگ» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را به آمریکا ارسال کرده است.  

به گفته میتسوتاکیس، یونان قصد دارد ۲۰ جنگنده اف-۳۵ خریداری کند و ۲۰ فروند دیگر نیز به عنوان گزینه دیگر در نظر گرفته می‌شود. انتظار می‌رود که این جنگنده‌ها سال ۲۰۲۷ به دست نیروی هوایی یونان برسند.

 یونان از سال ۲۰۰۹ در حال بررسی خرید اف-۳۵ بوده، اما به دلیل وضعیت مالی بارها این سفارش به تعویق افتاده است. انتظار می‌رود جایگزین جنگنده‌های قدیمی «فانتوم اف-4» (شبح) ساخت شرکت آمریکایی «مک‌دانالد داگلاس» یونان شود که در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی تحویل داده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول