اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز مهدکودک دانشگاه تهران

تفاهم نامه ساخت و تجهیز مهدکودک ویژه فرزندان خردسال اعضای هیأت علمی، غیرهیات علمی و دانشجویان دانشگاه تهران بین دانشگاه تهران و بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز مهدکودک دانشگاه تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز مهدکودک ویژه فرزندان خردسال اعضای هیأت علمی، غیرهیات علمی و دانشجویان دانشگاه تهران که به امضای رئیس دانشگاه و مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد رسید، گفت: با توجه به سیاست‌های کلی جمعیت و همچنین تلاش برای بالندگی و جوانی جمعیت و در راستای برطرف کردن موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، افزایش فرزندآوری و همچنین تحکیم بنیان و پایداری خانواده لازم است که تسهیلات مناسب به خانواده بزرگ دانشگاه تهران تخصیص پیدا کند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: در همین راستا و به عنوان گامی برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و جوانی جمعیت، زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع از مجموعه املاک متعلق به دانشگاه تهران برای احداث مهدکودک اختصاص پیدا کرد.

وی با قدردانی از عباس مصلی‌نژاد که برای ساخت و تجهیز این مهدکودک پیش‌قدم شده است، گفت: دانشگاه متعهد به تأمین زمین در خیابان ۱۶ آذر برای ساخت مهدکودک شده است و بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد نیز اعتبار و بودجه لازم را برای تمامی مراحل ساخت و تجهیز مهدکودک فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین پیشنهاد کرد که در بخشی از این مهدکودک، فضایی به منظور آشنایی کودکان با مشاغل مختلف مانند آتش‌نشانی و … ایجاد شود.

عباس مصلی‌نژاد، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد که عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز است، در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: زمینی که دانشگاه تهران برای احداث این مهدکودک اختصاص داده است دارای ارزش قیمتی بالایی است اما فراهم آوردن آرامش برای اعضای دانشگاه هم بسیار ارزشمند است.

وی افزود: آرامشی که راه‌اندازی مهدکودک برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ایجاد می‌کند و تولید ثروتی که با این آرامش صورت می‌گیرد، دارای ارزش بسیار بالایی است.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده فی‌مابین دانشگاه تهران و بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد، برنامه‌ریزی و اداره مهدکودک بر عهده اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران است و عوائد حاصل از مهدکودک متعلق به دانشگاه تهران خواهد بود که در جهت ارائه خدمات رفاهی مطلوب به خانواده بزرگ دانشگاه تهران به منظور فراهم کردن تسهیلات و برنامه‌ریزی لازم برای ترغیب به فرزندآوری صرف خواهد شد.

استفاده از این مهدکودک با اولویت کارکنان اعم از هیأت علمی و غیرهیات علمی و دانشجویان دانشگاه خواهد بود.

پس از انعقاد تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز مهدکودک دانشگاه تهران، کلنگ احداث این مجموعه با حضور  سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و عباس مصلی‌نژاد مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در قطعه زمینی در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران به زمین زده شد.

احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، محمود کمره‌ای معاون آموزشی، مهدی شهبازی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، عبدالرضا سیف، رئیس بسیج اساتید و فاطمه یزدیان مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول