اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اقدامات اشتغال‌زا برای توسعه مناطق محروم ضروری است

استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در خصوص توسعه زیربنایی و روبنایی منطقه سالار لاله و رشادت ارومیه، گفت: اقدامات اشتغالزا مهمترین گام برای توسعه محلات محروم است.

اقدامات اشتغال‌زا برای توسعه مناطق محروم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت منطقه کم برخوردار سالار ، رشادت و لاله ارومیه اظهار داشت: در کنار این اقدامات زیربنایی و روبنایی، توسعه خوشه‌های صنایع دستی، صندوق‌های خرد زنان، مشاغل خانگی و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره برای رونق اقدامات اقتصادی در این منطقه و مناطق نظیر آن یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در حوزه خوشه‌های صنایع دستی، ارائه آموزش‌های مقدماتی، اعطای تسهیلات برای خرید ملزومات بسیار با اهمیت است.

معتمدیان گفت: اولویت ما در اعطای تسهیلات اشتغالزا و رونق آفرین، مناطق ‌کمتربرخوردار در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی است.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در حوزه مشاغل خانگی باید زنجیره دارای ارزش افزوده تعریف شود و غرفه‌های بازارچه محلی مربوط به این مشاغل هم در همان مناطق کم برخوردار برای فروش اقلام تولیدی راه اندازی شود.

استاندارآذربایجان‌غربی تصریح کرد: دستگاه‌هایی مسئول، هزینه تمام شده تولید را برای این مناطق کاهش داده و تسهیلات کم بهره را هم در اختیار متقاضیان قرار دهند تا رونق اشتغال به صورت مستقیم روی توسعه مناطق اثرگذار باشد.

وی همچنین اجرای اقدامات کوتاه و بلندمدت توامان برای حل مشکل فاضلاب محله سالار، رشادت و سالار ارومیه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این خصوص، از همه ظرفیت‌های اعتباری استفاده شود تا کار زمین نماند و کار نیز به صورت ضربتی انجام شود.

وی با قدردانی از همراهی بنیاد مستضعفان برای حل مشکلات منطقه، اضافه کرد: ستاد اجرایی حضرت امام (ره) هم به این موضوع ورود پیدا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده برای حل مشکل آب منطقه سالار ، رشادت و لاله ارومیه اظهار کرد: اقدامات اساسی در زمینه ساخت مدرسه، اماکن ورزشی، پارک، کلانتری، پایگاه مقاومت بسیج و موارد دیگر خدماتی نیز در این منطقه ضرورت است که البته گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده و گام‌های تکمیلی هم باید برداشته شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول