اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

این بیمارستان پذیرای شبانه‌روزی«جانبازان شیمیایی» است

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان گفت: امروز کهولت سن به سراغ ایثاگران آمده وسالمندی در آنها رخ داده است، بنابراین به خاطر پدیده سالمندی، نیازهای درمانی ایثارگران در حال افزایش است، براین اساس مراجعات درمانی ایثارگران به تدریج افزایش می‌یابد.

این بیمارستان پذیرای شبانه‌روزی«جانبازان شیمیایی»  است

علیرضا توکلی، رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات  این بیمارستان برای ایثارگران، اظهار کرد:بنیاد شهید برای تأمین نیازهای درمانی خانواده های تحت پوشش اقدام کرده است، تمام بیمه شدگان با مراجعه به مراکز طرف قرارداد بیمه بدون پرداخت هزینه ای، می‌توانند خدمات درمانی دریافت و فرانشیزی پرداخت نکنند.

وی افزود: بیمارستان ساسان وابسته به بنیاد شهید است و با شرکت های بیمه قرارداد دارد و با توجه به آن خدماتی ارائه می‌کند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان ادامه داد: از نظر ما هر نوع خدمت ایثارگران در حوزه درمان اگر چه در تعرفه بیمه هم نباشند به عنوان هزینه خود تلقی می‌کنیم و این خدمت را به او ارائه می‌دهیم، مثال‌های متنوع و متعددی دارد، مانند جراحی ها، لوازم مصرفی همراه بیمار و ... ممکن است در تعرفه ها نگنجد و ما در اختیار بیمه و ایثارگران قرار می دهیم و هزینه ای هم دریافت نمی‌کنیم.

وی با اشاره به وقوع پدیده سالمندی در میان جانبازان، تأکید کرد: امروز کهولت سن به سراغ این ایثاگران آمده وسالمندی در آنها رخ داده است، بنابراین به خاطر پدیده سالمندی، نیازهای درمانی ایثارگران در حال افزایش است، براین اساس مراجعات درمانی ایثارگران به تدریج افزایش می‌یابد، با توجه به آن که جانبازان در ایام مجروحیت و حتی زمان جنگ به بیمارستان ساسان مراجعه می کردند و در این بیمارستان پرونده دارند، همیشه مورد استقبال جانبازان قرار گرفته است.

توکلی به برخی خدمات این بیمارستان به ایثارگران اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۹۰ درصد مراجعه کنندگان این بیمارستان را ایثارگران تشکیل می‌دهد و با تمام امکانات تشخیصی درمانی روز به آنها خدمت ارائه می‌دهیم.

وی از توسعه بیمارستان ساسان خبر داد و عنوان کرد: قرار است بیمارستانی دیگر در جنب بیمارستان در ۲ سال آتی ساخته شود و بیمارستان توسعه یابد، این بیمارستان بیش از ظرفیت موجود است و دنبال مباحث مجوز و منابع آن هستیم که بنیاد شهید قول مساعد برای آن داده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان برخی خدمات بیمارستان به جانبازان شیمیایی، اظهار کرد: با توجه به دسته بندی جانبازان به گروه های نخاعی، شیمیایی، اعصاب و روان و جانباران قطع عضو، جانبازان شیمیایی عموماً جانبازانی هستند که به علت مصدومیت با گاز خردل دچار ضایعات چشم ریه و پوست شده اند و شدت آن در ریه است، ما کلیه امکانات تشخیصی و درمانی را برای درمان جانبازان داریم، یکی از دپارتمان های فعال ما بخش ریه است و به صورت روزانه صبح و عصر فعال است و کیلینیک شیمیایی نیز در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: برای جانبازان شیمیایی جذب فوق تخصص ریه مقیم انجام شده و جانبازان در سراسر کشور در این بیمارستان حضور دارند، به این ترتیب در هر لحظه از شبانه روز هر جانباز شیمیایی با هر مشکل جسمانی می‌تواند مراجعه کند و بیمارستان پذیرا و آماده خدمت رسانی است.

توکلی تأکید کرد: ما یک آسی یو ۱۵ تخته با همه امکانات برای مواقع اضطراری راه اندازی کرده ایم، به اضافه بخش ۳۰ تخته مراجعه جانبازان شیمیایی نیز در حال خدمت رسانی است.

وی با اشاره به خدمات این بیمارستان به ایثاگران در دوران پاندمی کرونا،خاطرنشان کرد: در دوره کوئید ما تنها بیمارستانی بودیم که ایثارگران را بستری کردیم، همان موقع کلیه داروهای ایثارگران را از طریق مبادی رسمی لازم وارد کردیم؛ بنابراین در هیچ زمانی مشکل دارویی نداشتیم و نداریم. هر دارویی برای مشکلات ریوی لازم است را تهیه می‌کنیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول