اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: آمریکا دنبال چنبره زدن بر نفت یمن است

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، سفر سفیر آمریکا به استان‌های المهره و حضرموت بر قصد این کشور برای تسلط بر نفت یمن تأکید کرد.

مقام یمنی: آمریکا دنبال چنبره زدن بر نفت یمن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، سفر سفیر آمریکا به استان‌های «المهره» و «حضرموت» در چارچوب تلاش واشنگتن برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر یمن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، بن حبتور در دیدار با استانداران حضرموت و المهره تصریح کرد، باید با توطئه‌های «اشغالگر» در استان‌ها و مناطق اشغالی مقابله کرد.

وی در ادامه مقاومت مردمی در این دو استان و مقابله آنها با «اشغالگر سعودی» و پروژه‌های آن در راستای نقض حاکمیت یمن را ستود و گفت، سفر سفیر آمریکا به المهره و حضرموت برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر در نوار جنوبی یمن و بخشی از ساحل غربی است.

بن حبتور گفت، این اقدام تأکید بر ایستادن مستقیم آمریکا در پشت تجاوز در چارچوب پروژه‌اش برای تسلط بر ثروت یمن و بهره‌برداری از موقعیت ژئوپلیتیکی در خدمت به منافع واشنگتن است.

نخست‌وزیر یمن در ادامه بر اهمیت حمایت از مقاومت مردمی در این دو استان جهت مقابله با توطئه‌های استعمارگرانه جدید تأکید کرد.

در همین ارتباط، «طارق سلام» استاندار تعیین شده از سوی دولت نجات ملی یمن برای «عدن» نیز دیروز شنبه گفت که آمریکا و محور وابسته به این کشور به منابع جزیره مهم «سقطری» چشم دوخته‌اند.

سلام به شبکه خبری المسیره گفت که در جزیره سقطری، شش مرکز غنی نفتی وجود دارد و از موقعیت مهمی برخوردار است و به همین دلیل آمریکا و کشورهای وابسته به آن، در پی تسلط بر آن هستند.

وی تأکید کرد، جزیره سقطری از درگیری‌ها به دور است و به همین دلیل، جای تعجب دارد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که ساکنان یمنی آن را مجبور به مهاجرت کند و تمامی مظاهر یمن را از بین ببرد.

این مقام یمنی با بیان اینکه وجب به وجب خاک این کشور را آزاد خواهند کرد، به ساکنان سقطری وعده داد که در مقابله با اشغالگری و مهاجرت اجباری، در کنار آنان باقی خواهند ماند.

هفته گذشته، یک وب‌سایت یمنی از سفر سفیر آمریکا در یمن به حضرموت و مقدمه‌چینی آمریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه «الریان» مشرف به دریای مکران خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول